همشهری آنلاین: اسامی برگزیدگان مسابقه طراحی لباس عاشورایی ذر استان فارس اعلام شد.

طراحي لباس عاشورايي

نخستین مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری دانشکده فنی و حرفه‌ای شیراز برگزار شد. این مسابقه که به منظور ترویج و معرفی سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود، با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این مسابقه که با رقابت ۹۰ طراح استان فارس برگزار شد، ۳ نفر به عنوان برگزیده و یک نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. همچنین لیلا حقیقی، نادره جمالی و امیر مرادی از اساتید رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های شیراز داوری آثار را بر عهده داشتند.

در این مسابقه فریبا شریفی، نرگس الهی و الناز عبداللهی چهارده چریکی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و مهسا پگاه راد نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی با هدف ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم، شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، به‌کارگیری علائم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

پیش‌تر بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جوایز نقدی برگزیدگان را بدین شرح اعلام کرده بود:

نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان؛

نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان؛

نفر سوم: لوح تقدیر و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان؛

و شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان.

کد خبر 460456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha