همشهری آنلاین: داوری چهارمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی طی سه مرحله در فرهنگسرای فردوس و با حضور عباس پیرهاشمی، مسعود زنده روح کرمانی و محمدمهدی رحیمیان و همچنین محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر مسابقه انجام و نفرات برگزیده و راه یافته به نمایشگاه معرفی شدند

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی با عنوان چهارمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای فردوس در ماه محرم امسال برگزار و طی آن 1500 عکس از 400 عکاس مورد بررسی هیات داوران قرار گرفتند.

هیات داوران به دلیل کیفیت بالا و تنوع آثار ارسالی، بیش از ظرفیت اعلام شده در فراخوان یعنی 53 قطعه عکس را برای نمایشگاه انتخاب کردند.

آثارشرکت کنندگان نسبت به سالهای گذشته به لحاظ کیفی متنوع‌تر و به لحاظ کمی نزدیک به 1500 اثر از حدود 400 عکاس از نقاط مختلف کشور بود.

طی انتخاب اولیه، 38 مجموعه و 724 تک عکس به داوری نهایی راه پیدا کردکه در این میان، هیچ کدام از مجموعه‌ها، مورد قبول هیات داوران قرار نگرفت. اما در رقابتی تنگاتنگ و داوری نفس‌گیر، 53 اثر به نمایشگاه راه یافتند.

از طرفی به دلیل بالا بودن کیفیت عکس‌ها و نزدیک بودن آثار، هیات داوران اعلام کردند که رتبه‌های اول، دوم و سوم نخواهیم داشت و در عوض آثار سه عکاس با نام های هاشم شاکری، بیتا هادیان و نوید عزیزی به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند که به هر کدام از آنها، دیپلم افتخار به همراه مبلغ 5 میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

همچنین دو قطعه عکس متعلق به محسن اسماعیل زاده و میثم امانی، شایسته تقدیر شناخته شدند که به این عکاسان لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار ریال اعطا خواهد شد.

سایر عکس ها که تعداد آنها 48 قطعه است، نیز به نمایشگاه راه یافتند که مبلغ 500 هزار ریال بابت حق التصویر به آنها تعلق می‌گیرد.

برای کلیه عکاسان راه یافته به نمایشگاه، گواهی شرکت صادر خواهد شد.

در این دوره از مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی، 5 عکس راه یافته به نمایشگاه متعلق به مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در کشور عراق است که توسط عکاسان ایرانی ثبت شده است.

مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی از سال 1376با موضوعات عکاسی و خاطره‌نویسی از سفره‌های افطاری، سفره‌های حسینی، سفره‌های یلدا و سفره‌های هفت سین توسط سایت لقمه طراحی و اجرا شده و هم اکنون چهارمین سال خود را با برگزاری چهارمین مسابقه عکاسی و خاطره نویسی از سفره‌های افطاری و مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی پشت سر گذاشته است.

 

کد خبر 162683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز