همشهری آنلاین: دبیرستاد انتخابات استان تهران گفت: تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات به دادگاه‌های ویژه‌ای ارجاع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دبیر ستاد انتخابات استان تهران شنبه (18 اسفند) با بیان این که طی دو روز گذشته تخلفات تبلیغاتی از سوی برخی کاندیدا‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران مشاهده شده است، گفت: تمام این تخلفات پس از صورت جلسه به دادگاه‌های ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در شهر و شهرستان‌های استان تهران ارجاع می‌شود.

علیرضا جانه با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی‌ تهران بزرگ و شهرستان‌های استان آثار تبلیغاتی غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند، افزود: به کلیه فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخاباتی استان تهران اعلام شده تا پس از مهلت 24 ساعته وزارت کشور از پایان روز شنبه مورخ 18 اسفند 86 با جدیت پیگیر جمع‌آوری و امحای این آثار تبلیغاتی غیرمجاز باشند و گزارشی از این تخلفات به تفکیک برای ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها برای پیگرد قانونی ارائه دهند.

جانه، نصب عکس نامزد‌های انتخابات مجلس در سطح خیابان‌های تهران را یک تخلف آشکار انتخابات از سوی برخی نامزد‌ها خواند و یادآور شد: نصب بنر و پارچه تبلیغاتی در مقابل ستاد‌های اصلی نامزد‌ها و نصب یک تابلو بر سردر ستاد‌های فرعی نامزد‌ها بدون تصویر نامزد‌ها مجاز است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران تشویق مردم به شرکت در انتخابات را تنها محور مجاز مندرج در بنر‌ها و پوستر و پلاکارد‌های تبلیغاتی توسط احزاب و گروه‌های سیاسی خواند و خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی در همه مراحل انتخابات شد.

جانه گفت: بر اساس قانون تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد‌های انتخاباتی میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری مجاز به نصب پوستر و بنر با درج اسم و تصویر خود هستند.

کد خبر 45971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز