همشهری آنلاین: مصطفی پورمحمدی در خصوص شایعه قطع شبکه‌های اینترنتی در روز انتخابات مجلس هشتم گفت: قطع سایت‌های اینترنتی در آن روز بستگی به برنامه‌های امنیتی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دارد.

پیشتر این شایعه شکل گرفته بود که وزارت کشور به دلیل مسائل امنیتی از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در خواست کرده است که در روز انتخابات مجلس هشتم کلیه ارتباطات اینترنتی در کشور را قطع کند.

به گزارش ایسنا، پور محمدی که یکشنبه (12 اسفند) در حاشیه همایش ملی دهیاران زن با خبرنگاران سخن می‌گفت با اظهار این مطلب افزود: اقدامات احتیاطی خواهی نخواهی انجام می‌شود و تا به حال نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و وزارت ارتباطات هم دقت لازم را برای برقراری امنیت انتخابات خواهد داشت.

وی در توضیح مجدد این موضوع تأکید کرد که این که در روز انتخابات شبکه‌های اینترنتی قطع شوند مسئله‌ای است که بر عهده مخابرات است.

وزیر کشور هم‌چنین در توضیح آخرین اقدامات برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات گفت: همه مقدمات فراهم شده و اقلام لازم هم تهیه و توزیع شده‌اند، همچنین تعرفه‌های برگ رای در حال ارسال است و اعضای شعب و هیات‌های نظارت در سراسر کشور انتخاب شده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد: تجهیزات لازم برای انتخابات رایانه‌ای نیز توزیع شده و بخش باقی مانده نیز در حال توزیع است.

وی تأکید کرد: تعداد افراد ثبت‌نام شده از ابتدای زمان شروع انتخابات با محاسبه افرادی که دستی و یا از خارج کشور ثبت‌نام کرده‌اند حدود هفت هزار و 600 نفر بوده است که در مرحله اول حدود پنج هزار نفر آن‌ها توسط هیات اجرایی تایید شده‌اند و در رد و قبول‌های بعدی هیئت‌های نظارت و بررسی شورای نگهبان تعداد آن‌ها به حدود چهار هزار و 600 نفر رسیده است که به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده‌اند، البته ممکن است این تعداد باز هم تغییر کند؛ چراکه تا پایان زمان تایید نهایی داوطلبان دو روز باقی مانده است.

کد خبر 45617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز