همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از خودروهای بسیار گران و اشرافی معاون رئیس‌جمهوری کشور آفریقایی گینه استوایی به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون دلار در سوئیس چکش می‌خورد.

خودروهاي لوكس فرزند رئيس جمهوري گينه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، تئودورین انگوما اوبیانگ که پسر رئیس‌جمهوری گینه استوایی است، ۲۵ دستگاه خودروی اشرافی در گنجینه خود داشته که از جمله آنها می‌توان به سه فراری، سه لامبورگینی، پنج دستگاه بنتلی، یک مازراتی و یک مک‌لارن اشاره کرد. این خودروها امروز یکشنبه در باشگاه گلف ژنو حراج می‌شوند و انتظار می‌رود با مبلغی در حدود ۱۸.۵ میلیون فرانک سوئیس یا ۱۸.۷ میلیون دلار فروخته شوند.

این خودروها سال ۲۰۱۶ و پس از متهم شدن اوبیانگ در یک پرونده مالی از سوی نظام قضایی سوئیس مصادره شد. گران‌ترین خودروهای پسر رئیس‌جمهوری گینه یک دستگاه لامبورگینی ونونو رودستر به ارزش پنج تا شش میلیون دلار و یک فراری هیبرید زردرنگ به ارزش حدود ۲.۵ تا سه میلیون دلار است. تئودور اوبیانگ انگومه ۴۰ سال است سمت ریاست‌جمهوری گینه استوایی را در دست دارد.

دولت سوئیس اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد پرونده فساد مالی پسر رئیس‌جمهوری گینه را می‌بندد اما در عوض خودروها را مصادره می‌کند. ضمن اینکه حکومت گینه استوایی پذیرفت مبلغ ۱.۳ میلیون فرانک سوئیس به عنوان هزینه‌های رسیدگی کردن به پرونده بپردازد. اوبیانگ دو سال پیش به جرم پولشویی در فرانسه به سال حبس تعلیقی و جریمه ۳۰ میلیون یورویی محکوم شده بود.

اوبیانگ که همزمان مسئولیت دفاع و امنیت کشورش را هم بر عهده دارد، متهم شده بود بیش از هزار برابر درآمد قانونی‌اش را برای خریدن عمارتی شش‌طبقه در مناطق اعیان‌نشین پاریس هزینه کرده است. چند روز پیش هم پلیس گمرک برزیل از کشف یک چمدان حامل بیش از ۱۶ میلیون دلار پول نقد و ساعت‌های اشرافی از یکی از همراهان اوبیانگ خبر داد.

کد خبر 456689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha