اگر گذرتان به منطقه ۱۴ بیفتد یکی از معضلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، رفت‌وآمد در معابر آن است.

سعید سراج

به‌ویژه محله‌هایی که در محدوده بافت فرسوده واقع شده‌اند. باریکی معابر امکان‌ تردد وسایل نقلیه عمومی را به حداقل رسانده و رفت‌وآمد برای شهروندان با مشکل مواجه می‌شود.

«سعید سراج» معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه خلاف این نظر را دارد و می‌گوید: «شاید در بعضی از محله‌ها امکان‌ تردد اتوبوس وجود نداشته باشد اما در جای جای منطقه وسیله حمل‌ونقل عمومی تعبیه شده است. در قسمت شمالی منطقه پایانه و پارک‌سوار شهید محلاتی مربوط به اتوبوسرانی و پایانه تاکسی وجود دارد که در همسایگی ایستگاه خط ۴ مترو بسیج واقع شده‌اند. با توجه به وجود خطوط اتوبوسرانی در پایانه شهید محلاتی شهروندان می‌توانند به‌راحتی به میدان راه‌آهن و میدان هفتم‌تیر تردد کنند. همچنین در این پایانه ناوگان تاکسی به بازار، میدان هفتم‌تیر، میدان امام خمینی(ره) و خیابان ۱۷شهریور وجود دارد. کسانی که در ایستگاه بسیج از مترو پیاده می‌شوند می‌توانند با تاکسی به این مسیرها بروند.» منطقه ۱۴ دارای ۲ پایانه اتوبوس شهید محلاتی و ائمه‌اطهار(ع)، با ۱۲۲ دستگاه اتوبوس است.

همچنین سامانه اتوبوس‌های تندرو (خط پایانه خاوران‌ـ علم و صنعت) مسافران شمال به جنوب شهر را در محدوده بزرگراه بسیج جابه‌جا می‌کند. اما در مورد محله‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارند و امکان‌ تردد اتوبوس در آنها وجود ندارد، اداره حمل‌ونقل منطقه برای رفاه شهروندان تدابیری اتخاذ کرده است. سراج در این‌باره می‌گوید: «محله‌هایی در بافت فرسوده واقع شده‌اند معابر باریکی دارند و همین امکان‌ تردد اتوبوس را با دردسر مواجه می‌کند. با این وصف تجهیزاتی را فراهم کرده‌ایم که شهروندان حتی المقدرو تا شعاع ۵۰۰ متری بتوانند به سرویس حمل‌ونقل عمومی دسترسی پیدا کنند. ۲۴ خط تاکسی با ۳هزارو۵۴۰ دستگاه تاکسی هم در نظر گرفته شده است.» ناگفته نماند در بعضی از محله‌ها امکان رفت‌وآمد نه برای تاکسی وجود دارد و نه اتوبوس، در این محله‌ها اهالی با مشکلات زیادی مواجه هستند و چون تاکسی خطی در این معابر وجود ندارد ناگزیرند از تاکسی‌های عبوری یا مسافرکش‌های شخصی استفاده کنند.

کد خبر 456135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha