کمتر از یک ماه است که شهرداری منطقه ۸ فعالیت اتوبوس‌های بی. آر. تی در ایستگاه شهید حیدری را به دلیل اجرای کارهای عمرانی پروژه تفریحی «خیالستان زندگی» در این محدوده از منطقه متوقف کرده است.

ون رايگان

همشهری آنلاین_سارا جعفرزاده: برای اجرای طرح خیالستان زندگی بر روی بزرگراه امام علی(ع)، بخشی از عملیات عمرانی و سازه‌ای در ایستگاه‌ اتوبوس شهید حیدری باید انجام شود. به همین دلیل فعالیت اتوبوس‌های بی. آر. تی در ایستگاه شهید حیدری متوقف و در نهایت برای سهولت در تردد شهروندان فعالیت خودروهای ون جایگزین اتوبوس شده است تا جابه‌جایی شهروندان در فاصله ایستگاه شهید حیدری تا ایستگاه سبلان به فاصله طولی ۴۰۰‌متر به وسیله سرویس‌های ون رایگان انجام شود. در خصوص اجرای این طرح نظر شهروندان را هم جویا شدیم و در ادامه با «مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ که تأمین امنیت و سهولت درحمل‌ونقل مسافران را دغدغه شهرداری می‌داند، گفت‌وگو کردیم.  

  •  اطلاعی از جایگزینی ون نداشتیم

این ون‌ها را رایگان سوار شوید

از مدتی قبل دیگر اتوبوس‌های بی. آر. تی در مسیر بزرگراه امام علی(ع) و در ایستگاه شهید حیدری توقف ندارند و شهروندان در حال حاضر، حد فاصل میان ۲ ایستگاه شهید حیدری و سبلان به وسیله خودروهای ون جابه‌جا می‌شوند. «محمد حسنی» یکی از مسافران دائمی ایستگاه شهید حیدری دراین‌باره می‌گوید: «شهرداری اقدام درستی در این زمینه انجام داده است اما بهتر بود اطلاع‌رسانی از یک ماه قبل با نصب بنر در ایستگاه شهید حیدری انجام می‌شد تا مسافران غافلگیر نشوند.»

او ادامه می‌دهد: «البته اتفاق خوبی افتاده که شهرداری خودروهای ون رایگان برای‌ تردد شهروندان در نظر گرفته است وگرنه روزانه تعداد زیادی از شهروندان میان ایستگاه شهید حیدری و ایستگاه سبلان سرگردان می‌ماندند. درست است که فاصله میان ۲ ایستگاه کم است اما با توجه به اینکه مسیر بی. آر. تی در وسط بزرگراه امام علی(ع) است امکان پیاده‌روی تا ایستگاه شهید حیدری وجود ندارد.»

  •  استقبال مسافران از جایگزین رایگان!

با توجه به اینکه توقف حرکت اتوبوس‌های بی. آر. تی به دلیل کارهای عمرانی شهرداری منطقه ۸ صورت گرفته است، خودروهای ون با هزینه شهرداری در این ۲ ایستگاه فعالیت می‌کنند و از شهروندان مبلغی به‌عنوان کرایه دریافت نمی‌کنند. «محمد آذری» یکی از ساکنان خیابان سبلان با یادآوری این موضوع می‌گوید: «همین که کرایه‌ای برای جابه‌جایی پرداخت نمی‌کنیم انگیزه می‌شود از طرح جایگزین شهرداری بیشتر استفاده کنیم.»

او می‌افزاید: «درست است که همه مسافران غافلگیر شده‌اند اما این موضوع را نمی‌توانیم انکار کنیم که شهرداری می‌توانست این خودروهای ون را جایگزین کند و مسافران خودشان مسئول پرداخت کرایه باشند اما چنین‌کاری نکرده است و همین که این ون‌ها به‌صورت رایگان ما را جابه‌جا می‌کنند حرکت مثبتی است.» او به حمل‌ونقل آسان توسط اتوبوس‌های بی. آر. تی اشاره می‌کند و می‌افزاید: «با توجه به ظرفیت محدود خودروهای ون باید بگویم که جابه‌جایی توسط اتوبوس‌های بی. آر. تی به دلیل ظرفیت بالای اتوبوس و فضای باز داخلی آن راحت‌تر است اما بالاخره وجود همین ون‌ها هم در شرایط فعلی غنیمت است.»

  • زمان انتظار مسافر طولانی است

این ون‌ها را رایگان سوار شوید

خودروهای ون از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب به مسافران در ایستگاه‌های شهید حیدری و سبلان طبق یک برنامه زمان‌بندی شده خدمات ارائه می‌دهند. «مبینا باقری» در این‌باره می‌گوید: «من اغلب اوقات از ایستگاه شهید حیدری به سمت ایستگاه سبلان می‌روم و در واقع مسافر این ایستگاه هستم.

بار آخری که منتظر اتوبوس بودم مدت زمان زیادی را منتظر شدم که اتوبوس بیاید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه خودرو ون به ایستگاه آمد و آنجا بود که مطلع شدم ماجرا از چه قرار است. شاید اختصاص ون به جای اتوبوس به‌صورت موقت جوابگوی نیاز شهروندان باشد اما این طرح در بلندمدت جوابگو نیست و بهتر است مسئولان هرچه زودتر پروژه عمرانی‌ـ تفریحی این محل را به پایان برسانند تا حمل‌ونقل به روال عادی برگردد.» او می‌افزاید: «مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، زمان‌بندی حرکت خودروهای ون است که مسافران مدت زمان زیادی در انتظار این خودروها می‌ایستند.» 

  • «مسعود رنجبریان» /شهردار منطقه ۸/سهولت در تردد شهروندان دغدغه شهرداری است

این ون‌ها را رایگان سوار شوید

نوع حمل‌ونقل در ایستگاه بی. آر. تی شهید حیدری در بزرگراه امام علی(ع) همزمان با ایجاد پروژه خیالستان زندگی با هدف ارائه خدمات و سهولت در حمل‌ونقل شهروندان تغییر کرده است.  
«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ با یادآوری این موضوع، در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این محل می‌گوید: «با توجه به اینکه پروژه «خیالستان زندگی» قرار است بر روی بزرگراه امام علی(ع) ایجاد شود و در حالی که این بزرگراه از سطح همجوار خود پایین‌تر و دارای ارتفاع مناسبی برای ایجاد این پروژه است، در این زمینه نیاز به تغییراتی در حمل‌ونقل شهروندان در ۲ ایستگاه بی. آر. تی در این مسیر بود.»

رنجبریان با اشاره به تغییر نوع حمل‌ونقل در ۲ ایستگاه بی. آر. تی شهید حیدری و سبلان در این مسیر ادامه می‌دهد: «برای آغاز عملیات عمرانی پروژه «خیالستان زندگی» نیاز به انجام اقدامات عمرانی در بزرگراه و در مسیر اتوبوس‌های بی. آر. تی بودیم. از همین رو در ایستگاه شهید حیدری فعالیت اتوبوس‌ها متوقف و با اختصاص خودروهای ون رایگان، مسافران از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب می‌توانند به سمت ایستگاه سبلان و بالعکس جابه‌جا شوند.» 
رنجبریان در پایان با اشاره به مدت زمان اجرای حمل‌ونقل رایگان با خودروهای ون در این مسیر می‌افزاید: «تأمین ایمنی و سهولت در حمل‌ونقل و تردد شهروندان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است و تا زمانی‌که فعالیت اتوبوس‌های بی. آر. تی در این ایستگاه‌ها طبق روال سابق شود، جابه‌جایی شهروندان توسط ون‌ها به‌صورت رایگان انجام می‌شود و امید داریم با به سرانجام رسیدن پروژه «خیالستان زندگی» تحول مثبتی در حوزه محیط‌زیست، گردشگری و تفریحی اهالی منطقه ۸ رقم بخورد.»

  • بد نیست بدانید

 ایستگاه شهید حیدری به‌عنوان آخرین ایستگاه بی. آر. تی در محدوده منطقه ۸ و در مسیر بزرگراه امام علی(ع) قرار دارد.  
  ایستگاه سبلان قبل از ایستگاه شهید حیدری قرار دارد.  
  فاصله طولی میان ۲ ایستگاه سبلان و شهید حیدری حدود ۴۰۰‌متر است.  
 خودروهای ون از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب در این ۲ ایستگاه کار جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند.  
 

کد خبر 587949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha