پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری ‌اسلامی ایران ‌روز چهارشنبه[29 شهریور] تأکید کرد، نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت هسته‌ای ایران بهترین ضمانت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از دمشق، علی لاریجانی که پس از دیدار با بشار اسد رییس جمهوری و فاروق الشرع معاون رییس جمهوری سوریه با خبرنگاران سخن می‌گفت، این مطلب را در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی برخی کشورهای عربی از فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، بیان کرد.

وی خاطرنشان‌ کرد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای تولید انرژی است و تحت نظارت آژانس قرار دارد.

لاریجانی‌ در مورد خبرهای حاکی‌ از امکان موافقت ایران با توقف موقت عملیات غنی ‌سازی اورانیوم برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای گفت: این خبر قدیمی است و ما این مطلب را تکذیب کردیم.

لاریجانی در مورد درخواست وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر توقف عملیات غنی‌سازی اورانیوم پیش از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران تصریح کرد : این حرف جدیدی نیست، وی پیش از این هم، این را گفته بود.

وی ادامه داد: مهم این است که گفت وگوها در یک مسیر سازنده پیش برود و ما با آقای خاویر سولانا به مذاکرات خود ادامه خواهیم داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در مورد مذاکرات امروزش با اسد و الشرع گفت: سوریه کشور دوست و برادر ما است و ما در زمینه‌های مختلف رایزنی نزدیک با هم داریم.

وی افزود: مذاکرات ما بیشتر برای ایجاد یک فضای صلح و آرامش پایدار در منطقه است.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد نیروی یونیفل در لبنان خارج از چارچوب تعیین شده در قطعنامه‌ی ‪ ۱۷۰۱‬شورای امنیت، گفت: نیروی چند ملیتی در لبنان باید فقط در چارچوب ضوابطی که برای آن تعیین شده است ، عمل کند.

لاریجانی افزود: درگیری میان اسراییل و لبنان وجود دارد و یونیفل باید این درگیری را پایان دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ، سحرگاه چهارشنبه برای انجام سفری یک روزه وارد دمشق شد.

کد خبر 4541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز