دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

بقعه امامزاده زید(ع) در منطقه۱۸ و در میان یک آرامستان بزرگ واقع شده است و یکی از زیارتگاه‌ها و مکان‌های دیدنی پایتخت به شمار می‌رود.

بقعه امامزاده زید

این امامزاده واجب التعظیم از نوادگان امام سجاد(ع) است و درباره نحوه شهادتش روایت‌های گوناگونی نقل شده است. براساس یکی از این روایت‌ها وقتی زیدبن‌علی(ع) برای دیدار با امام رضا(ع) راهی خراسان می‌شود، در بین راه مأموران مأمون عباسی او را یافته و در این محل ایشان را به شهادت می‌رسانند. این بقعه در محلی واقع شده که روزگاری بخشی از روستای وصفنارد بوده است. آرامگاه این امامزاده امروزه مورد توجه بسیاری از اهالی جنوب شهر است و حتی از شهرهای دیگر هم زائرانی برای زیارت به این مکان مقدس می‌آیند. چند سال قبل شهرداری منطقه۱۸ زائرسرایی در ضلع شمالی این بقعه ایجاد کرد که دارای سالن کنفرانس و اتاق‌های استراحت برای بانوان و آقایان است.  
بقعه امامزاده زید(ع) که ۳۵۰مترمربع مساحت دارد در اوایل انقلاب ساخته شده است. طرح داخلی حرم به‌صورت هشت‌ضلعی و سقف آن به‌صورت ضربی و سفیدکاری شده است. همچنین گنبد بقعه کاشیکاری و نماهای خارجی ساختمان با کاشی‌های خشتی نماسازی شده است. محوطه بقعه بیش از ۳هکتار وسعت دارد اغلب زائران ترجیح می‌دهند بعد از زیارت، در فضای باز اطراف بقعه با پهن کردن زیرانداز لحظاتی را کنارهم سپری کنند. آرامش بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که امامزاده زید(ع) به زائرانش هدیه می‌کند.

  • چگونه برویم؟
    بقعه امامزاده زید(ع) در حاشیه غربی بزرگراه شهید آیت‌الله ‌سعیدی قرار گرفته و اگر از شمال به جنوب این بزرگراه حرکت کنید، کافی است قبل از رسیدن به پل روگذر  جاده ساوه، وارد کندرو بزرگراه و سپس وارد کوچه امامزاده زید(ع) شوید.
     
کد خبر 453517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha