دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

بازار مبل یافت‌آباد نامی آشنا برای بسیاری از شهروندان تهرانی و حتی ساکنان شهرهای دیگر است.

بازار مبل

بدون شک این بازار یکی از دیدنی‌های مناطق ۱۷ و ۱۸ و البته پایتخت محسوب می‌شود، اما آیا می‌دانید این بازار یک موزه منحصربه‌فرد را هم در دل خود جای داده است که شما در کنار خرید و گشت‌وگذار می‌توانید سری هم به این موزه بزنید و از تماشای دیرینه‌های به نمایش گذاشته شده در آن لذت ببرید.
آثار به نمایش درآمده در این موزه معرف پیشینه چند هزار ساله هنر و صنعت مبلمان در ایران است. موزه تخصصی مبل ایران با پشتوانه مالی یکی از تجار با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در سال۱۳۹۰ ایجاد شد. این موزه دارای ۲گالری اصلی و موقت است. در گالری اصلی شواهد موجود از هنر و صنعت مبلمان در قالب نخستین آثار مربوط به نمونه‌های صندلی و تخت که در کاوش‌های باستان‌شناسی به دست آمده در معرض نمایش گذاشته شده است. بر پایه یافته‌های باستان‌شناسی و شواهد موجود، قدیمی‌ترین نمونه صندلی در ایران متعلق به هزاره ششم قبل از میلاد (۸هزار سال قبل) است. در گالری اصلی نمونه‌هایی از مبلمان و صندلی‌های قبل و پس از اسلام به نمایش گذاشته شده است. این بخش با معرفی نمونه‌های ویژه از دوره قاجار با ارائه نمونه‌های بازسازی شده تخت طاووس، تخت نادری و تخت مرمر به پایان می‌رسد. البته در موزه مبل ایران نمونه‌هایی از مبلمان‌های قدیمی اروپایی هم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. بخش پایانی موزه هم به معرفی نخستین سازندگان مبلمان، نخستین کارگاه‌های ساخت مبل و نخستین فروشگاه‌های مبل کشور اختصاص دارد.
یک گالری موقت هم برای برگزاری نمایشگاه‌های مقطعی تدارک دیده شده است.
علاقه‌مندان همه روزه غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا۱۹ می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

چگونه برویم؟
از بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی به چهارراه یافت‌آباد بروید و از نخستین دوربرگردان یا خروجی وارد خیابان یافت‌آباد شرقی (بازار مبل) شوید. موزه مبل در طبقه دوم ساختمان بازار مبل ایران۲ در کنار مسجد حاج ولی قرار دارد و شماره تماس آن ۶۶۶۵۶۰۲۰ است.

کد خبر 452720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha