مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همهشری آنلاین: نرخ کرایه تاکسی در تهران برای سال آینده 15 درصد افزایش یافت این در حالی است که تجربه نشان داده است رانندگان تاکسی اصولا بر اساس مصوبات عمل نمی‌کنند.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران از تصویب نرخ کرایه تاکسی‌های 87 در این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه، نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده به طور میانگین 15 درصد نسبت به امسال افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا حمزه شکیب با اشاره به این که افزایش نرخ‌ها، متناسب با خطوط بین هشت تا 25 درصد است، افزود: میانگین افزایش نرخ‌های کرایه تاکسی در سال آینده 15 درصد و این نرخ‌ها بر اساس نرخ تورم 17 درصدی اعلامی بانک مرکزی و افزایش حقوق کارمندان تعیین شده است.

وی یادآور شد: نرخ کرایه تاکسی‌ها با بررسی تک تک خطوط توسط کارشناسان سازمان تاکسیرانی و کمیسیون عمران شورا با هماهنگی‌های لازم تعیین شده است.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی در پیشنهاد اولیه افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال 87 را 19 درصد نسبت به امسال اعلام کرده بود که کمیسیون عمران و شورای شهر تهران با لحاظ نرخ تورم 17 درصد، میانگین افزایش 15 درصد را مصوب کرد.

وی حداکثر افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را 75 تا 100 تومان بیان کرد و گفت: این افزایش در خطوط شیب دار به ویژه در شمال شهر تهران بوده و افزایش در سایر خطوط کمتر از این مبلغ است.

شکیب تصریح کرد: احتمالا نرخ کرایه تاکسی‌ها هفته آینده در صحن شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و تصویب خواهد شد.

وی کاهش تعداد تاکسی‌های گردشی را دیگر پیشنهاد کمیسیون عمران شورای شهر تهران به تاکسیرانی بیان کرد و گفت: بر اساس این پیشنهاد و در صورت تصویب، سازمان تاکسیرانی موظف است، هر ساله یک سوم تاکسی‌های گردشی را وارد خطوط کند، تا در سه سال به طور کامل تاکسی‌های گردشی حذف شوند.

به گفته رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، حدود 30 هزار تاکسی گردشی در تهران وجود دارد که سالانه یک سوم یعنی 10 هزار دستگاه از این تاکسی‌ها باید در خطوط فعالیت کنند که البته این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی انجام و در صورت داشتن نتیجه مناسب، اجرایی می‌شود.

وی علت ارائه این پیشنهاد و تصمیم اعضای کمیسیون عمران را به کارگرفته نشدن تاکسیمتر از سوی رانندگان تاکسی بیان کرد و گفت: تاکسیمتر در تاکسی‌های گردشی کارایی دارد، اما متاسفانه در سال‌های گذشته، رانندگان تاکسی کمتر از آن استفاده کرده‌اند، بنابراین پیشنهاد کردیم که تاکسی‌های گردشی حذف و مشکل تاکسیمترها نیز حل شود.

شکیب درباره بروز مشکلات برای شهروندان در پی حذف تاکسی‌های گردشی، گفت: برای جلوگیری از بروز این مشکلات، باید تعداد خطوط تاکسیرانی در همه مسیرها افزایش یافته و شهروندان در هر مسیری به خطوط دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین باید آژانس‌ها را توسعه داده تا شهروندان نیز دسترسی راحت‌تری به تاکسی داشته باشند و تعداد تاکسی‌های گردشی به حداقل برسد و تاکسی‌ها نیز کمتر به دنبال مسافران دربستی باشند.

کد خبر 45264

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز