مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرونده مسافربرهای شخصی پذیرفته شده در طرح ساماندهی از 11 اردیبهشت به سازمان‌های تاکسیرانی و شهرداریهای سراسر کشور ارسال می‌شود.

از مجموع 183 هزار مسافربر شخصی شناسایی شده 131 هزار نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند که 54 هزار و 501 نفر آنها در شهر تهران ساکن هستند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اعلام این خبر گفت: اطلاع رسانی پذیرفته شدگان تا پایان اردیبهشت از طریق پایگاه اطلاع رسانی انجام خواهد شد. طرح شناسایی تا پایان امسال دیگر اجرا نخواهد شد.

جواد صادقی مجد گفت :‌ تا 15 اردیبهشت پرونده همه پذیرفته شدگان به سازمان های تاکسیرانی و شهرداریهای مشمول طرح ساماندهی سراسر کشور ارجاع داده می شود تا آنها پس از تسلیم مدارک لازم، تشکیل پرونده، کسب پروانه و برچسب، خودروی خود را به نشانه های در نظر گرفته شده تجهیز کنند.

مسئول ستاد شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی به واحد مرکزی خبر افزود : حدود 50 هزار نفر از ثبت نام کنندگان که مسافربری شغل دوم آنها محسوب می شد، سرباز بودند و یا خدمت نظام وظیفه خود را انجام نداده بودند یا با خودروی کامیون و وانت بار در این طرح شرکت کرده بودند،‌ مجرد بودند و یا گواهینامه رانندگی نداشتند در مرحله نخست از چرخه طرح خارج شدند.

وی تصریح کرد : وزارت کشور اطلاعات پذیرفته شدگان در طرح ساماندهی را حداکثر تا 12 اردیبهشت به شرکت ملی فرآورده های نفتی ارسال می کند تا کارت سوخت هوشمند آنها تا 20 روز آینده به دستشان برسد.

صادقی مجد ابراز امیدواری کرد با ابلاغ رسمی استفاده اجباری از کارت های سوخت، مسافربرهای شخصی ساماندهی شده نیز بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسافربرهای شخصی در تهران نیز طبق هماهنگی با حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیروی انتظامی به چرخه فعالیت وارد می‌شوند.

مسئول ستاد شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی همچنین گفت: مسافربرهای فعال در تاکسی سرویس ها و آژانس های تاکسی تلفنی که ساماندهی نشده اند کارت سوخت عمومی دریافت نمی کنند. برای این نوع مسافربرها که به رغم اطلاع قبلی در طرح ساماندهی شرکت نکرده اند بنا به دستور وزارت کشور پایگاه اطلاع رسانی طراحی شده است تا بتوانند در یک دوره مشخص در طرح ساماندهی ثبت نام کنند.

جواد صادقی مجد افزود: حدود 60 هزار مسافربر شخصی در تاکسی سرویس ها و آژانس‌های تاکسی تلفنی سراسر کشور فعالیت می‌کنند که عموما غیر مجاز و غیر قانونی به این حرفه مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از هزار و 600 موسسه اتومبیل کرایه موجود در تهران بدون پروانه کسب و مجوز فعالیت می کند گفت: در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی، خودروهای موسسات اتومبیل کرایه، آژانس‌های تاکسی تلفنی و تاکسی سرویس‌ها نیز به پروانه و نشانه‌های در نظر گرفته شده تجهیز خواهند شد.

کد خبر 20906

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز