سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

شما وقتی چیزی را فراموش می‌کنید و می‌خواهید که یادتان نرود چه‌کار می‌کنید. در گوشی ‌تلفن‌ برنامه‌هایتان را می‌نویسید؟ آلارم ‌گوشی را تنظیم می‌کنید که کارها را به یادتان بیاورد؟ مثل من پشتِ دستتان ضربدر می‌زنید؟ یا تکه‌ای نخ به انگشتتان می‌بندید؟ شاید هم...

يادمان

حالا میخواهیم بگوییم خوب است حواسمان را جمع کنیم و مرور بعضی خبرها را هم از یاد نبریم.   شاید فعالیتی باشد که حضور در آن را دوست داشته باشیم یامسابقهای که شرکت در آن جذاب باشد. در این ستون سعی میکنیم چنین خبرهایی را کوتاه با شما درمیان بگذاریم.

  •  در مسابقهی نقاشی شرکت کنیم!

خوب است یادمان باشد این روزها مسابقهی نقاشی با موضوع «شهری که من دوست دارم» در حال برگزاری است. نوجوانان حداکثر ۴۱ ساله میتوانند در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقهی نقاشی را ادارهکل  آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با همکاری ادارهکل آموزش و پرورش شهر تهران، ستاد مدیریت محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار میکند. کودکان و نوجوانان دوستدار نقاشی، تا هفتم شهریور فرصت دارند، نقاشی خود را به همراه فرم تکمیل شده به نزدیکترین سرای محله تحویل دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۹۶۰۲۱۷۴۶-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به  وب سایت www.shahrvandi.tehran.ir مراجعه کنید.

  • دختر قهرمان و میر نوروزی را ببینم!

تماشای نمایش موسیقایی و حرکتی هم از کارهایی است که خوب است یادمان باشد. این روزها در نوزدهمین جشنوارهی بین المللی نمایشهای آیینی و سنتی ایران «دختر قهرمان و میر نوروزی» به نویسندگی  و کارگردانی هرش آرمند و بازی هنرجویان کودک و نوجوان اجرا میشد. این نمایش، برداشتی بود از مراسم و سنتهایی که در گسترهی سرزمین ایران رایج بوده و امروزه شاید برخی از آنها کمرنگ شده یا از میان رفته باشند.

در این اجرا، کودکان و نوجوانان ساز میزدند، آوازمیخواندند، نمایش اجرا میکردند، روایت میکردند، حرکات آئینی انجام میدادند، عروسک گردانی میکردند.

گفتنی است فعالیت نوزدهمین جشنوارهی نمایشهای آیینی وسنتی تا  شنبه ۲۶ مرداد در تهران وکاشان ادامه داشت. در بخش پاتوق نمایشهای سنتی کودک و نوجوان جشنواره، با عنوان بخش ویژهی استاد هنگامه مفید، ۳۰ اثر بهنمایش درآمده بود.

البته پنجشنبه ۲۴ مرداد، ساعت ۱۸ در مجموعهی تئاتر شهر، پاتوق نمایشهای سنتی کودک و نوجوان میتوانستیم به دیدن این نمایش برویم. پس یادمان باشد که...

کد خبر 451640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha