سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

جواد قاسمی: در میان روزها و لحظه‌های بی‌شمارِ تاریخ جهان، بعضی از روزها و لحظه‌ها انگار بیش‌تر از یک روز و یک لحظه‌اند؛ انگار نامشان را بر روی صخره‌های ماندگار تاریخ حک می‌کنند تا برای همیشه در یادها بمانند و قرن‌ها خود را به رخ بشر بکشند.

عيد غدير

چنین روزها و لحظه‌هایی فکر و خیال افراد زیادی را به خود مشغول می‌کنند و باعث می‌شوند بسیاری از آدمیان طور دیگری بیندیشند، خیال‌پردازی کنند و زندگی خود را به‌گونه‌ای دیگر رقم بزنند.

برخی از این روزها و لحظه‌های ویژه، دل و جان آدمیان را  هیچ‌گاه رها نمی‌کنند. گویی‌ هرکاری بکنی نمی‌شود به این روزها و لحظه‌ها فکر نکرد. گویی نمی‌توان به این نکته فکر نکرد که اگر این روزها و لحظه‌ها، جور دیگری شکل می‌گرفتند، تاریخ زندگی ما ممکن بود چه مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد؟

روز غدیر و لحظه‌ای که پیامبر خداص دست امیرمؤمنان علی‌(ع) را بالا برد و آن جمله‌های معروف را بر زبان آورد، از آن روزها و از آن لحظه‌هاست؛ آن لحظه‌های همیشه زنده، آن روزهای ماندگار.

به‌خاطر همین است که قرن‌ها از آن روز گذشته، اما این روز هم‌چنان در میان ما زنده است و حضور دارد و گویی صدای پیامبر(ص) را هنوز می‌شنویم که ولایت علی‌(ع) را هم‌سنگ ولایت خود می‌خواند...

کد خبر 451629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha