یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور عراق در دیدار با دکتر قالیباف شهردار تهران گفت: دست اندرکاران و مسئولان امور شهری در تهران کارآمد هستند و هر بار که به تهران سفر می کنیم شاهد تحولات چشمگیری هستیم.

به گزارش سما، در دیدار دکترعادل عبدالمهدی با دکترمحمد باقر قالیباف و هیئت همراه که  ظهر روز یکشنبه پنجم اسفند، با حضور سفیر ایران برگزار شد، وی با قدردانی از هیئت ایرانی خواستار توسعه همکاری ها در همه ابعاد شد.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و همچنین حرکت میلیونی مردم عراق به سمت کربلا، اظهار داشت: وضعیت امنیتی عراق رو به بهبودی است. هم اکنون در کشورعراق شاهد تحولات بزرگی هستیم و در این راه به همکاری دوستان ایرانی امیدواریم.

عادل عبدالمهدی ادامه داد: همواره بر گسترش روابط دو کشور تاکید داریم و وزیر شهرداری هم باید شرایط را برای همکاری های شهرداری تهران و شهرهای عراق مهیا کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساختی شهر بغداد گفت: به طور نمونه شبکه فاضلاب بغداد متعلق به 50 سال قبل است و طی ده ها سال گذشته هیچ تغییر و بهبودی در این شبکه مشاهده نشده است.

معاون رئیس جمهور عراق در ادامه خواستار همکاری جدی شهرداری تهران برای بازسازی زیرساخت های شهر بغداد شد.

دکتر قالیباف شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و تجربیات شهرداری تهران گفت: احیای بافت های فرسوده ، اقدام برای زمان بندی پروژه های عمرانی و تاسیس اماکن فرهنگی و ورزشی  از اقدامات موثر شهرداری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

وی با اعلام آمادگی شهرداری تهران برای گسترش همکاری ها و بازسازی شهر بغداد گفت : شهرداری بغداد باید توجه کند در کنار اقدامات زیر ساختی در حوزه مسائل فرهنگی هم  فعالیت کرده و با کار فرهنگی ، مردم را متقاعد به رعایت مقررات شهری نماید.

قالیباف همچنین به طرح های کنترلی آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و تاکید کرد: اجرای طرح هایی نظیرتعویض خودروهای فرسوده ، معاینه فنی خودروها و تبدیل سوخت آنها موجب کاهش آلودگی هوای تهران از سال 83 به بعد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش های زیر ساختی با شهرداری بغداد به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم و در مورد مترو بغداد هم در این سفر بحث های خوبی شد و نتایج مطلوبی به دست آمد.

در این دیدار وزیر امور خارجه، وزیر دارایی، وزیر شهرداری عراق و همچنین استاندار و شهردار بغداد حضور داشتند.

کد خبر 45149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز