زینب زینال‌زاده-خبرنگار:ترافیک معضلی است که این روزها همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و گریبانگیر اموات هم شده است.

آمبولانس بهشت زهرا

گواه این حرف آمبولانس‌هایی هستند که با تأخیر چند ساعته می‌رسند و همواره با گلایه‌مندی و نارضایتی مواجه می‌شوند. مدیران سازمان بهشت زهرا(س) علت این تأخیر را نبود پایانه در مرکز شهر می‌دانند و می‌گویند: «آمبولانس‌ها باید مسافت طولانی را از داخل بهشت زهرا(س) طی کنند و ساعت‌ها در ترافیک بمانند تا به مناطق مرکزی و شمالی برسند.» ساخت پایانه آمبولانس در چهارراه ولی‌عصر(عج) تنها راه‌حل این معضل بود که به همت مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) انجام شده و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

ساخت پایانه شماره ۲ آمبولانس‌های داخلی سازمان بهشت‌زهرا(س) در چنین نقطه‌ای از پایتخت و همجواری آن با فضاهای فرهنگی و هنری در ماه‌های اخیر بازتاب‌های زیادی داشته است. «سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگو با همشهری محله در پاسخ به بازتاب‌ها می‌گوید: «اینجا مانند هر پایانه دیگری، فقط محل توقف موقت و اعزام جهت ارائه خدمات توسط آمبولانس‌های داخل شهری بهشت زهرا(س) است و قرار نیست پیکر متوفیان در آنجا نگهداری شود.»
 او درباره ضرورت این کار می‌گوید: «پارکینگ سازمان بهشت‌زهرا(س) فاصله زیادی با مناطق مرکزی و شمالی تهران دارد و به دلیل حجم زیاد تردد و ترافیک کاری، خدمت‌رسانی به شهروندان و مراکز درمانی و بیمارستانی داخل شهر، مرکز و شمال شهر با تأخیر انجام می‌شد. در گذشته پارکینگ سازمان بهشت زهرا(س) در خیابان وصال بود و با استفاده از آمبولانس‌های این پارکینگ به ساکنان مناطق شمالی و مرکزی خدمت‌رسانی می‌شد. این پارکینگ ۴ سال پیش بنا به دلایلی تعطیل شده و نیاز به پارکینگ دیگری در محدوده مرکزی تهران احساس می‌شد.» زمینی که در چهارراه ولی‌عصر(عج) قرار دارد، متعلق به بهشت‌زهرا(س) است و اکنون به پایانه شماره ۲ آمبولانس‌های داخلی این سازمان تبدیل شده است. به گفته خال، خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان، رفاه بیشتر و تسریع در ارائه خدمات بهتر به شهروندان اهداف ساخت و راه‌اندازی مجدد این پارکینگ در محدوده مرکزی شهر تهران هستند: «با بهره‌برداری از این پایانه، اتلاف وقت در ترافیک تهران ۲ ساعت کمتر می‌شود و آمبولانس‌ها در کوتاه‌ترین زمان و اسرع وقت می‌توانند به متقاضیان خدمات ارائه دهند.» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه به افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق مرگ باوری و مرگ‌اندیشی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی اشاره می‌کند و می‌گوید: «همه می‌دانیم مرگ هست و دیر یا زود اتفاق می‌افتاد. باور مرگ موجب تغییر نگرش به زندگی، اخلاق مداری و افزایش کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.» به گفته او همجواری این پارکینگ با مرکز فرهنگی و هنری تئاتر شهر منافاتی ندارد: «این پایانه بسیار مدرن و شیک ساخته شده است و روی دیوارهای آن عبارت‌های زیبا مانند «نامش مرگ، آنچه دست می‌دهد زندگی است و مرگ پایان زندگی نیست.» نوشته می‌شود و شهروندان مطمئن باشند پایانه شماره ۲ بهشت‌زهرا(س) در چهارراه ولی‌عصر(عج) تأثیر منفی در ابعاد هنری و فرهنگی این نقطه از پایتخت نخواهد داشت.» ظرفیت پارکینگ ۲۰۰دستگاه خودرو آمبولانس است که با خدمت‌رسانی ۵۰دستگاه آمبولانس به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

  • شهروندان مطمئن باشند پایانه شماره ۲ بهشت‌زهرا(س) در چهارراه ولی‌عصر(عج) تأثیر منفی در ابعاد هنری و فرهنگی این نقطه از پایتخت نخواهد داشت
کد خبر 450891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha