شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

آزاده بهشتی: شهردار تهران دکتر محمد باقر قالیباف غروب جمعه وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال مقامات شهری بغداد و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق قرار گرفت.

وی در سفر چند روزه خود با مقامات شهری بغداد همچنین استانداران بغداد، کربلا و نجف و برخی دیگر از شخصیت های برجسته عراق دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شهردار تهران که بنا به دعوت رسمی دکتر صابر العیساوی، شهردار بغداد و در پاسخ بازدید سال گذشته وی از تهران عازم بغداد شده است، در این سفر با قرار است با برخی مقام های دولت عراق، علمای عظام و مراجع تقلید، سید عبدالعزیز حکیم، استانداران استانهای بغداد، نجف و کربلا و سایر مسوولان دیدار و در خصوص همکاریهای توافق شده دو کشور در زمینه مدیریت شهری و ظرفیت های موجود گفتگو کند.

همچنین در این سفر راهکارهای توسعه روابط و همکاری ها میان دو کلانشهر تهران و بغداد و اجرای تفاهم نامه فیمابین که در سال 85 به امضای شهرداران دو شهر رسیده است، مورد بررسی و رایزنی قرار می گیرد.

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران جمعه شب در ضیافت شامی که به افتخار حضور وی و هیئت بلند پایه ایرانی از سوی شهردار بغداد در هتل المنصور این شهر برگزار شده بود حضور یافت.

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این ضیافت با اشاره به پیشینه وعلقه های مشترک دینی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق بر گسترش روابط تهران و بغداد به عنوان دو کلان شهر بزرگ منطقه تاکید کرد.

وی گفت: زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در بازسازی بغداد و عتبات عالیات فراهم است و به ویژه در عتبات عالیات باید شرایط به گونه ای فراهم شود که همه زائران ایرانی و سایر کشورها بتوانند از امکانات مناسبی به هنگام سفر به این امکان مقدس برخوردار شود.

شهردار بغداد نیز در این ضیافت ضمن خیر مقدم به دکتر قالیباف و مدیران ارشد شهرداری تهران گفت: ما بسیار علاقه مند هستیم که شرکت ها و متخصصان ایرانی در مسیر بازسازی عراق مشارکت کنند چرا که هم به توانمندی آنها اعتقاد داریم و هم آنها به لحاظ موقعیت جغرافیایی به ما نزدیک ترند.

دکتر العیساوی افزود: در این مسیر شرکت ها و متخصصان ایرانی در حوزه بزرگراه سازی و جاده های شهری و بین شهری در اولویت قرار دارند و نیز در سال 2008 در شهرداری بغداد اعتبارات مناسب برای سرمایه گذاری در این حوزه ها خواهیم داشت.

شهردار پایتخت عراق، زمینه های همکاری و سرمایه گذاری شهرداری تهران در بغداد را متنوع عنوان کرد و گفت : علاوه بر حوزه های عمران و فنی نیازمند استفاده از تجربیات شهرداری تهران در زمینه های فضای سبز ، خدمات شهری ، نظافت و جمع آوری زباله و آسفالت هستیم.

شایان ذکر است شهردار تهران و هیئت همراه در ادامه سفر خود به بغداد پیش از ظهر امروز در جلسات کاری با مدیران ارشد شهرداری بغداد حضور خواهد یافت.

گفتنی است در این سفر مرتضی طلایی و حبیب کاشانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک، احمد دنیا مالی معاون فنی و عمرانی، محمد هادی موذن جامی مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران و علیرضا جدایی مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهردار تهران را همراهی می کنند.

همشهری امارات

کد خبر 45035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز