شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده عملیات و رئیس پلیس کربلا از دستگیری هشت تن از اعضای القاعده و گروه الیمانی در دو مکان مختلف این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، رائد شاکر جودت فرمانده عملیات و رییس پلیس کربلا، اعلام کرد: نیروهای امنیتی کربلا در راستای تدابیر امنیتی که به مناسبت اربعین امام حسین (ع) اتخاذ کرده‌اند، عملیات مختلفی را در مناطق متعدد کربلا آغاز کرده‌اند که در ادامه این عملیات‌ه صبح شنبه (4اسفند) 9 عضو القاعده و گروه الیمانی در کربلا دستگیر شده‌اند.

وی گفت: نیروهای امنیتی سه مظنون عضو القاعده را در منطقه‌ خندق غربی در 20 کیلومتری غرب کربلا دستگیر کردند.

وی هم‌چنین ادامه داد: نیروهای امنیتی شش مظنون دیگر را که عضو گروه احمد الیمانی بودند، در مرکز شهر کربلا دستگیر کردند.

همچنین منابع پلیس عراق اعلام کردند: بر اثر انفجار یک عامل انتحاری در ایست بازرسی واقع در شمال شهر فلوجه در استان الانبار، سه تن از افسران پلیس کشته شدند.

یک مقام پلیس اعلام کرد: عامل انتحاری که کمربند انتحاری به خود بسته بود، صبح امروز خود را در ایست بازرسی پلیس عراق در روستای الشیحه واقع در شمال فلوجه منفجر کرد که به کشته شدن سه افسر پلیس انجامید.

در پی این انفجار درگیری‌هایی نیز میان نیروهای پلیس و اعضای القاعده در گرفت که طی آن دو تن از اعضای القاعده کشته شدند.

پلیس منطقه الصقلاویه واقع در شمال فلوجه نیز اعلام کرد: در پی هجوم اعضای القاعده به چهار مرکز پلیس که به کشته شدن شش تن از اعضای پلیس و هفت تن از اعضای القاعده منجر شد، نیروهای امنیتی در این منطقه قانون منع آمد و شد به اجرا گذاشتند.

هم‌چنین یک مقام مسئول در کانون خبرنگاران عراق اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس، شهاب التمیمی، رییس کانون خبرنگاران عراق را در منطقه‌ی الوزیریه واقع در مرکز بغداد، هدف گلوله قرار دادند که در پی آن وی شدیدا زخمی شد.

دبیر کل انجمن خبرنگاران عراق اعلام کرد: شهاب التمیمی زمانی که در حال خروج از سالن گفت‌وگو در منطقه الوزیریه بود، مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت که شدیدا زخمی شد اما حال وی خوب است.

استقبال آمریکا از تصمیم مقتدا صدر
سایت اینترنتی شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: آمریکا از تصمیم مقتدی صدر، از روحانیون شیعه در عراق، مبنی بر تمدید تعلیق فعالیت ارتش المهدی تا شش ماه دیگر استقبال کرد.

فرمانده ارتش آمریکا در عراق اعلام کرد: این امر فرصت مناسبی در جهت حمایت از برقراری ثبات در کشور است.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند: تمدید تعلیق فعالیت ارتش المهدی می‌تواند در کاهش عملیات علیه نیروهای عراقی و نیروهای آمریکایی بسیار تاثیرگذار باشد. چرا که طی ماه‌های اخیر نیز تاثیر این مساله کاملا مشاهده شده است.

از سوی دیگر دولت عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تمدید تعلیق فعالیت‌ ارتش المهدی، اعلام کرد: این تصمیم مقتدی صدر ناشی از احساس مسوولیت وی در قبال امنیت و ثبات عراق چه در حال حاضر و چه در آینده است.

دولت عراق ضمن مثبت خواندن این موضع مقتدی صدر اعلام کرد: تمدید تعلیق فعالیت‌ ارتش المهدی می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت، تحکیم وحدت ملی و بازسازی عراق کمک کند.

دولت عراق همچنین جناح صدر را رکن اساسی روند سیاسی و ایجاد عراقی جدید توصیف کرد.

دولت انگلیس نیز از تمدید تعلیق فعالیت ارتش المهدی استقبال کرد و گفت: تعلیق فعالیت ارتش المهدی طی شش ماه گذشته به ساکنان بصره ثابت کرد که اعضای صدر خواهان حفظ امنیت هستند.

کد خبر 45015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز