دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انفجار بمب در دفتر رییس کمیته‌ امنیتی استان دیالی در شهر بعقوبه، نیروهای امنیتی عراق در این شهر قانون منع آمد و شد اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، بمبی که در دفتر حسین الزبیدی رییس کمیته‌ امنیتی استان دیالی در شهر بعقوبه منفجر شد که این حادثه به مجروح شدن وی منجر شد.

حافظ عبدالعزیز معاون استاندار دیالی، تاکید کرد: پس از وقوع این ترور، نیروهای امنیتی در شهر بعقوبه قانون منع آمد و شد اعلام کردند.

سایت اینترنتی الجزیره نیز اعلام کرد: دو تن از مسئولان امنیتی آمریکا بر اثر این انفجار کشته شدند.

محمد الداینی یکی از نمایندگان پارلمان عراق، با اعلام این خبر تاکید کرد: دو مسئول امنیتی آمریکا در جریان انفجار در دفتر الزبیدی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، یک مقام پلیس استان بابل تاکید کرد: نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی یکشنبه (14بهمن) در جریان عملیاتی در شهر سلمان‌بک در جنوب شرق بغداد، هفت شبه نظامی وابسته به تشکیلات القاعده را کشته و 35 تن را دستگیر کردند.

وی افزود: این عملیات در پی انتشار برخی اطلاعات مبنی بر حضور عناصر تشکیلات القاعده از جمله تعدادی از عاملان انفجار اخیر در بازارهای بغداد در این شهر صورت گرفت.

این مقام پلیس عراق هم چنین تاکید کرد:‌ در جریان این عملیات که با حمایت هلی‌کوپترهای آمریکایی انجام شد، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی کشف و ضبط شد.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که یکی از سربازانش در اثر حادثه‌ در استان نینوا کشته شده است.

این اولین سرباز آمریکایی است که در ماه فوریه (نیمه بهمن) کشته شده و به این ترتیب آمار نظامیان کشته شده آمریکایی از مارس 2003 تاکنون به سه هزار و 944 تن رسیده است.

رائد شاکر جودت فرمانده عملیات کربلا نیز از تشکیل دومین گردان ویژه برای حمایت از زائران حرم حسینی در مراسم اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

وی تاکید کرد: این نیروها در ورودی‌های شهر کربلا مستقر خواهند شد و وظیفه شناسایی و تحت پیگرد قرار دادن مجرمان و ناقضان قانون را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: این گروه هم چنین نسبت به عاری سازی کربلا از سلاح وارد عمل خواهد شد.

فرمانده عملیات کربلا با اشاره به موفقیت‌های نیروهای امنیتی و پلیس عراق در حفظ و کنترل امنیت این شهر در دهه اول ماه محرم ابراز امیدواری کرد که در جریان مراسم اربعین نیز این تدابیر با موفقیت انجام شود.

جودت هم چنین عنوان داشت، تشکیلات امنیتی عراق یکی از افراد مظنون به دست داشتن در ترور شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه را دستگیر کرده است. وی افزود: تحقیقات در خصوص این مساله هم چنان در حال جریان است.

کربلایی 24 ماه گذشته از یک حادثه ترور که بر اثر انفجار یک بمب در مسیر عبور خودرویش در مرکز کربلا روی داد جان سالم به در برد.

کد خبر 43452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز