یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی عراق اعلام کردند: یک گروه هشت نفره تروریستی که تلاش داشت، مرقد امام علی علیه السلام و منازل مراجع تقلید را هدف قرار دهد، خنثی شد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، درحالی که که بعد از ترور شیخ مهدی کربلایی، از نمایندگان آیت الله سیستانی در کربلا، نیروهای امنیتی عراق تدابیرشدید امنیتی دراطراف منازل و مراکز اقامت شیعیان نجف اتخاذ کردند، سرهنگ عبدالکریم مصطفی، فرمانده پلیس استان نجف اعلام کرد:  شمار زیادی از نیروهای امنیتی عراق ، درچارچوب طرح امنیتی برای حفاظت از مراجع تقلید، دراطرف مناطق مختلف نجف مستقر شدند.

وی همچنین تصریح کرد: این نیروها در اطراف بخش قدیمی نجف که مرقد امام علی (ع) و دفاتر مراجع تقلید شیعیان درآن واقع شده است، مستقر شدند.

به گفته این مقام امنیتی عراق، این تدابیر بعد از آن اتخاذ شد که اطلاعاتی مبنی بر فعالیت گروه های تروریستی با هدف ضربه زدن به ثبات وامنیت شهر نجف و فتنه انگیزی از طریق هدف قراردادن مرقد امام علی (ع) و دفاترمراجع تقلید شیعیان به دست آمد.

همچنین درادامه این خبر اعلام شد: گروه هشت نفره‌ای که عملیات تروریستی برای هدف قراردادن مراجع تقلید شیعیان عراق را طراحی کرده بود، متلاشی شد و دونفر ازاعضای این گروه دستگیر شدند و 6 نفر باقیمانده نیز ازسوی دستگاه امنیتی تحت تعیقب هستند.

عبدالکریم افزود: یکی از اعضای این گروه پلیس است که در پشتیبانی یکی از وزارتخانه‌ها درنجف کارمی کند. وی درادامه درباره اینکه چه گروهی در ورای این عملیات قرار دارد، گفت: هرگروهی که دراین عملیات تروریستی دست دارد، ازمحاسبه درامان نخواهد ماند.

درعین حال، سامی العسکری، مشاور سیاسی نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت: درورای عملیات هدف قرار دادن مراجع تقلید بیش ازیک گروه و جهت قرار دارند.

وی افزود: دولت عراق دراین باره دو وظیفه دارد، اول فراهم کردن حمایت دائمی از مراجع تقلید و دوم اتخاذ تدابیری برای کشف گروه های تروریستی و مبارزه با آنها از طریق ارجاع آنان به دادگاه‌های ویژه با هدف اتخاذ تدابیر قانونی علیه آنان.

کد خبر 42752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز