آبیاری مهم‌ترین اصل در نگهداری از گیاهان است که با فرارسیدن سفرهای تابستانی دغدغه‌هایی را برای شهروندان صاحب گل و گیاه ایجاد می‌کند.

آبیاری قطره ای

روش آبیاری قطره‌ای راه‌حلی برای مقابله با این مشکل است که علاوه بر این کاربرد مزایای متعدد دیگری هم به همراه دارد. «صدیقه کریمی» ساکن ۶۴ ساله محله شریعتی جنوبی یکی از فعالان محیط‌زیست منطقه است که ۳ سال برای آبیاری گیاهان داخل حیاط خانه‌اش از این روش استفاده می‌کند.
 از ۴ سال پیش با شرکت در دوره‌های آموزشی ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها به کاشت گل و گیاه روی آورده و اکنون در حیاط خانه‌اش بیش از ۵۰ گل دارد که خود پرورش داده است. آبیاری گیاهان خانگی برای بانویی که سال‌هاست به سفر رفتن در فصل تابستان عادت دارد بزرگ‌ترین دغدغه‌اش بود و به همین دلیل تصمیم گرفت روش آبیاری قطره‌ای را در گلخانه‌اش پیاده کند.
«صدیقه کریمی» با اشاره به اینکه در غیاب ۳ ماهه‌اش نمی‌توانست گل‌ها را به امان خدا بسپارد، می‌گوید: «این دستگاه را با کمک پسرم نصب کردیم و با توجه به اینکه با استفاده از آن آبیاری گیاهان در زمانبندی مشخص و به میزان لازم انجام می‌شود در نبود من هیچ لطمه‌ای به گیاهان وارد نمی‌شود.»

وی درباره مزایای این سیستم آبیاری می‌گوید: «عدم هدر رفت آب، به حداقل رسیدن تلفات کود و مواد مغذی، کاهش فرسایش خاک، توزیع آب یکنواخت از جمله مزیت‌های این روش است.»

کد خبر 449540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha