علی مولوی: گروه سینماهای «هنر و تجربه» با هم‌کاری فیلم‌خانه‌ی ملی ایران و کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان، نخستین دوره‌ی باشگاه فیلم هنر و تجربه را چهارشنبه‌ی هرهفته در سه شهر تهران، شیراز و اصفهان برگزار می‌کند.

چهارشنبه‌ها با سينما

در این دوره که از چهارشنبه ۱۹ تیر آغاز شده، سه فیلم مستند، ۱۴ فیلم و انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سه فیلم از سینمای داستانی دههی ۶۰ نمایش داده میشود. گفتنی است پیش از این و در سه هفتهی گذشته، مستندهای پشتصحنهی فیلم گاو، باد صبا و خانهی خدا در این برنامه نمایش داده شدهاند و از چهارشنبه نهم مرداد تا ششم شهریور، فیلمهای بخش «چشمانداز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» بهروی پرده میروند. قرار است در این بخش، نسخهی ترمیمشدهی شش انیمیشن از ساختههای علیاکبر صادقی، نسخهی ترمیمشدهی فیلم دونده و دو فیلم دیگر از آثار امیر نادری، فیلمهای پسر شرقی و اسب بهکارگردانی مسعود کیمیایی، فیلم پری ساختهی زکریا هاشمی و فیلمهای چنین کنند حکایت و بدبده ساختهی محمدرضا اصلانی نمایش داده شوند.

همچنین از چهارشنبه ۱۳ شهریور به مدت سههفته بخش «جلوههایی از سینمای داستانی ایران در دههی ۶۰» با نمایش نسخهی ترمیمشدهی سه فیلم طلسم ساختهی داریوش فرهنگ، نار و نی ساختهی سعید ابراهیمیفر و گزارش یک قتل ساختهی محمدعلی نجفی پذیرای علاقهمندان خواهد بود.

گفتنی است فیلمهای نخستین دورهی باشگاه هنر و تجربه، چهارشنبهی هرهفته ساعت ۲۰ در پردیس سینمایی چارسو در تهران و پردیس سینمایی شهر آفتاب شیراز و ساعت ۱۹ در مجتمع سیتیسنتر اصفهان نمایش داده میشود. ناگفته نماند که تماشای این فیلمها رایگان و ورود برای عموم آزاد است.

کد خبر 448997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha