بیش از یک هزارمترمربع از دیوارهای شهری شمال تهران توسط گروه‌های دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه‌الزهرا(س) و با نظارت اداره زیباسازی شهرداری منطقه یک در بیش از ۸ نقطه منطقه یک زیباسازی شد.

سردیس

«سیدحمید موسوی» شهردار منطقه یک با بیان این خبر، درباره استفاده از ظرفیت دانشجویان در بازپیرایی منطقه، گفت: «طرح‌های اجرا شده با موضوع فرهنگسازی و تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل‌عمومی و پاک بوده است که از چهارراه پارک وی در خیابان ولی‌عصر(عج) به سمت تجریش بر روی دیواره ساختمان‌های اداره هواشناسی، لغتنامه دهخدا، پله‌های کوچه ناهید، ابتدای خیابان دربند، جنب پارکینگ شهید باهنر، نرسیده به مترو شهید صدر اجرا شده است.

این منطقه ظرفیت‌های خوب برای اجرای فعالیت فرهنگی و هنری با استفاده از توانایی‌های دانشجویان دارد و باید برای استفاده از این توانایی‌ها بستر را فراهم کنیم. ما آمادگی آن را داریم در سطوح بالاتر مانند ساخت سردیس و مجسمه از استادان مشهور منطقه چنین کاری را در حوزه مجسمه‌سازی انجام بدهیم.

با شناسایی ظرفیت‌های منطقه، شناسایی استادان معاصر و اثرگذار ساکن منطقه، فرصت هنری در اختیار دانشجویان هنر می‌گذاریم و با ایجاد چنین بسترهایی و حمایت از هنرمندان و دانشجویان، قدمی در راستای اهداف زیباسازی شهر و بازپیرایی آن برمی‌داریم.»

موسوی اضافه کرد: «استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی نقش مؤثری در حضور دانشجویان در بحث مدیریت شهری و به‌خصوص جنبه‌های هنری دارد که معمولاً نتایج مطلوبی داشته است. انجام برخی پروژه‌ها در منطقه نیاز به هزینه‌های بالایی دارد و خوشبختانه با استفاده از این ظرفیت توانسته‌ایم مشکلات را با مبالغ خیلی پایین‌تر حل کنیم و کارهای قابل قبولی هم ارائه شده که با نوع‌آوری و خلاقیت همراه بوده‌اند.»

کد خبر 448544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha