چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

مجید رئوفی: می‌دانید که اسفندماه فصل مرده ارکان فیلم‌های ایرانی است. یک اتفاق فقط می تواند این شرایط را تغییر دهد؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده.

جشنواره تمام شده و سینماروهای حرفه ای مشغول استراحت هستند. دیگر از آن صف‌های طولانی خبری نیست.

خیلی راحت می شود به گیشه ها سر زد و بلیتی خرید و به سینما رفت. حتی لازم نیست با رزرو گیشه تماس بگیری. سینماها کاملا خلوت اند.

جشنواره که تمام شد، فیلمهای جدید هم روی پرده آمدند، اما این فیلمها هم نتوانستند رونقی به سینماهای خالی از جمعیت بدهند. البته تهیه کنندگان این فیلمها هم می دانند که فروش چندانی در تهران ندارند و به همین جهت راضی شده اند که در فصل مرده اکران یعنی اسفندماه روی پرده بروند.

البته نزدیک شدن به سال نو و درگیری مردم با خریدهای سال نو و گرفتاری های معمول پایان سال، فرصت چندانی برای مردم باقی نمی گذارد و خیلی طبیعی است که این فیلمهای معمولا کم هیجان  روی پرده بروند.

چند روزی است که فیلمهای جدید اکران شده اند. "مادر زن سلام" با آن اسم عجیب و غریبش کار دیگری است از خسرو ملکان.  را می ساخت.

سریال‌هایی با عنوان" تعطیلات نوروزی" که به دلیل ساختار ضعیفش، صدای منتقدان و حتی برخی تماشاگران را در آورده بود. نگاهی به بازیگران این فیلم هم نشان می دهد که ملکان به این فیلم سینمایی همچنان به چشم یک سریال تلویزیونی دیگر می نگرد.

فتحعلی اویسی، مریم امیرجلالی، محسن قاضی مرادی و فرزانه کابلی که پس از مدتها نامش را در یک فیلم سینمایی می  میلیونی دست یافته است. این البته بالاترین فروش فیلمهای تازه اکران است.

ظاهراً روزهای آخر بهمن، روزهای اکران فیلم‌هایی با اسامی عجیب و غریب است. اگر مادر زن سلام، بیشتر مضحک به نظر می رسید، " راننده تاکسی" زهرخندی به لبان مخاطب می آورد.

مهدی صباغ زاده که چند سالی است تلاش می کند فیلم‌های پرفروش بسازد و معمولا هم موفق نمی شود، نام یکی از معروف ترین و محبوب ترین فیلمهای تاریخ سینما یعنی " راننده تاکسی" را روی فیلم خود گذاشته است؛ فیلمی که حبیب اسماعیلی تهیه کننده اش است و پس از سالها، خود نیز به عنوان بازیگر فیلم در آن ظاهر شده است. احتمالاً رابرت دنیروی فیلم جدید صباغ زاده، خود حبیب آقای اسماعیلی است.

در کنار اسماعیلی که سال‌ها بازیگر فیلم‌های  میلیون تومانی دست یافته است. فیلم صباغی با تبلیغات گسترده‌تر نسبت به سایر فیلم‌ها، در روزهای اول اکران بهتر از هفته جاری فروخته بود. باید دید که تماشاگران آخر این هفته هم به فروش فیلم صباغی اضافه می کنند یا نه!

سال‌ها از اکران آخرین فیلم محمدعلی نجفی می گذرد؛ کارگردانی که پروژه عظیم سربداران را در سالهای ابتدایی پیروز انقلاب برای تلویزیون ساخت. او حدود هشت سال پیش فیلم عشق طاهر را با بازی بهناز جعفری ساخت که چندان فیلم موفقی نبود. یکی دو سال بعد هم سریال زمان شوریدگی را ساخت که نسبتا سریال موفقی بود.

فیلم جدید او "زاگرس" این روزها به اکران در آمده. فیلمی که چند سال از شاختش می گذرد و تا امروز مجال اکران نیافته بود. در فیلم جدید نجفی، بازیگران بزرگی همچون علی نصیریان، رضا  میلیون تومان فروخته است. آماری که اصلا برای نجفی راضی کننده نیست.

"این ترانه عاشقانه نیست" فیلم دیگری است که از هفته گذشته در سینماهای تهران اکران شده. کارگردان فیلم هم رحمان رضایی است که پیش از این فیلمهای دختران انتظار و اتانازی را با کارگردانی او دیده ایم.

در فیلم جدید رضایی، بازیگرانی مچون میترا حجار، میلیون تومان فروخته است. رحمان رضایی امیدوار است که فیلمش بیش از اینها بفروشد.

فیلم "عاشق" به کارگردانی افشین شرکت، نزدیک به دو ماه است که به روی پرده سینماهای مختلف رفته و به فورش معقولی هم  میلیون تومانی دست یافته است. 

 همشهری امارات

کد خبر 44852

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز