شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

وحید سعیدی: خواب زمستانی سیامک شایقی قرار بود زودتر از این‌ها در سینما صحرا اکران شود، البته اکران شد؛

 اما به دلیل نقص فنی صدای سالن سینما نمایش آن نیمه‌تمام ماند و اکرانش به روز شنبه بیستم بهمن‌ماه موکول شد.
شایقی در این فیلم به روایت زندگی سه خواهر از سه نسل پرداخته، فیلمی که به گفته او بخشی از یک تریلوژی است: «ابتدا قصد داشتم زندگی سه خواهر از طبقه مرفه و دغدغه‌های آنها را روایت کنم، اما چون پیش از این در فیلم باغ فردوس 5 بعدازظهر به این قشر از افراد جامعه پرداخته‌ بودم، فضای قصه‌ام را تغییر دادم و داستانم را در بستر زندگی سه خواهر از طبقه متوسط روایت کردم؛ که حاصل آن شد خواب زمستانی، بعدها به این نتیجه رسیدم که می‌توان به زندگی سه  خواهر از طبقه مرفه و طبقه پایین اجتماع پرداخت، که بر این اساس طرح‌هایی نوشته‌ام که در آینده در ادامه فیلم جدیدم آنها را خواهم ساخت.
شایقی نام فیلم جدیدش را بر اساس شعری از نیما یوشیج انتخاب کرده، او درباره گزینش این نام می‌گوید: «ابتدا نام این فیلم «طرف ما شب نیست» نام داشت که برگرفته از یکی از شعرهای احمد شاملو بود، اما زمانی که قصه شکل گرفت حس کردم فضای فیلم به اشعار نیما بیشتر نزدیک است، به همین خاطر اسم فیلم را به خواب زمستانی تغییر دادم و از آنجایی که شخصیت‌های فیلم در طول داستان اشاراتی به شعر و ادبیات دارند، از اشعار این شاعر در طول فیلم استفاده کرده‌ام...
خواب زمستانی بر اساس فیلمنامه‌ای از سیامک شایقی و اصغر عبداللهی به نگارش درآمده و فاطمه معتمدآریا، پگاه آهنگرانی و لادن مستوفی همراه با کورش تهامی، شاهرخ فروتنیان، فرشید منافی و آزیتا حاجیان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم یکی از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) بیست‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر است. شایقی علاوه بر این اثر فیلم معمایی – جنایی ارتفاع 45/6 را هم آماده اکران دارد.

همشهری امارات

کد خبر 43819

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز