چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلال طالبانی، رییس جمهور عراق از انجام اصلاحات جدید برای بهبود وضعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی در کشورش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه‌ دارالخلیج، چاپ امارات، نوشت؛ جلال طالبانی، رییس جمهور عراق در دیدار با ایاد علاوی، رهبر فهرست العراقیه و نخست وزیر اسبق عراق ضمن تاکید بر اجرای اصلاحات سیاسی و دولتی به بررسی حل مشکلات کنونی این کشور پرداخت.

طالبانی در این دیدار اظهار داشت: این اصلاحات باید به‌گونه‌ای باشد که به بهبود اوضاع امنیتی و اقتصادی در عراق منجر شود.

وی ابراز امیدواری کرد که علاوی در راستای حل مشکلات کشور و روند سیاسی عراق نقش بیشتری را ایفا کند.

هم‌چنین وائل عبداللطیف، عضو مستقل در پارلمان عراق اظهار داشت: به زودی منطقه‌ بصره همانند کردستان عراق منطقه‌ای مستقل اعلام خواهد شد و در این منطقه تمام حقوق و اموری که در کردستان عراق اجرا می‌شود، اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که ساکنان بصره در اوضاع بسیار بدی به سر می‌برند.

هم زمان، شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی مقتدی صدر از روحانیون شیعه در عراق از مجلس اعلای اسلامی عراق خواست، گامی را در راستای حل مشکلات پیچیده‌ دو طرف اتخاذ کند.

عبیدی اظهار داشت: ما نسبت به پیامد‌های عدم اتخاذ موضع‌گیری جدی مجلس اعلا در قبال حل مشکلات کنونی دو طرف هشدار می‌دهیم.

در همین حال روزنامه‌ الزمان، چاپ لندن، نوشت: استفان دی میستورا، نماینده‌ ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل متحد وارد نجف شده و با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه دیدار کرده است.

این منابع اظهار داشتند: میستورا در دیدار با آیت‌الله سیستانی به بررسی طرح سازمان ملل، جهت خروج عراق از بحران کنونی‌اش پرداخت.

از سوی دیگر خبرگزاری اصوات ‌العراق گزارش داد: ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است، بر اثر انفجار یک بمب در مسیر خودروی نیروهای آمریکایی در شمال غرب بغداد، سه سرباز آمریکایی کشته‌ شدند.

به این ترتیب تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در عراق از ماه مارس 2003 تاکنون به 3966 تن رسیده است.

کد خبر 44850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز