مرداد آینده، تبریز میزبان برترین داستان‌نویسان نوجوان عضو انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خواهد بود.

داستان نويسان نوجوان در تبريز

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این داستان‌نویسان برای شرکت در نخستین مهرواره‌ی داستان آفرینش از دوشنبه ۱۴ تا پنج‌شنبه ۱۷ مرداد در تبریز گردهم می‌آیند.

در این مهرواره‌ی چهار روزه -که معاونت فرهنگی کانون، به میزبانی کانون استان آذربایجان‌شرقی برگزارکننده‌ی آن است- ۸۶ عضو برگزیده و ارشد داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون حضور پیدا می‌کنند.

انسیه موسویان، سرپرست آفرینش‌های ادبی و هنری کانون درباره‌ی چگونگی انتخاب اعضا برای حضور در این مهرواره توضیح داد که آثار اعضای داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون‌ در دو مرحله داوری شده و از بین ۴۴۰ شرکت‌کننده که ۵۸۰ اثر داستانی برای دبیرخانه‌ی مهرواره فرستاده بودند، ۸۶ نفر برگزیده شدند.

به گفته‌ی موسویان فرزانه رحمانی، اعظم بزرگی و شراره هاشم دباغیان داوران آثار داستان‌نویسان نوجوان برای حضور در این مهرواره بوده‌اند.

گفتنی است اسفند سال گذشته نخستین مهرواره‌ی شعر آفرینش با حضور ۷۰ نوجوان و شماری از چهره‌های نام‌آشنای شعر معاصر ایران مانند بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال‌الدین کزازی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی، مژگان عباسلو، محمدعلی بهمنی، محمدجواد محبت، اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی و ساعد باقری، از اول تا سوم اسفند، در تهران برگزار شد.     

نقاشی: سیروان کنعانی

کد خبر 448112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha