سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

مجتبی شکری-سرپرست اداره کل حریم تهران: حریم تهران یک هزار و ۳۲۷ کیلومترمربع است و ۱۱ منطقه شهرداری و ۲۸ ناحیه را درگیر مسائل جانبی خود کرده است تا با بررسی‌های لازم و انجام کارهای مطالعاتی از سرریز جمعیت به داخل شهرها جلوگیری شود.

مجتبی شکری

در سال‌های گذشته حدود ۳۰ روستا از حریم تهران عبور کرده و به تهران منتقل شده است و باید بگوییم در بحث حفظ حریم تهران مدیریت‌های شهری گذشته به خوبی عمل نکرده‌اند. همچنین شاهد انقباض جمعیت در مناطق جنوبی و غرب تهران هستیم، به‌طوری که در جنوب و غرب تهران جایی برای نفس کشیدن نیست.
به همین خاطر به دنبال آن هستیم تا مدیریت شهری با برنامه‌ریزی مشخص و راهبردی بتواند از سرریز جمعیت به داخل پایتخت جلوگیری کند. یکی دیگر از چالش‌های موجود در بخش حریم پایتخت وجود موانع حقیقی و حقوقی پیش پای برخی از مدیران مناطق است که این امکان را نمی‌دهد در بحث حفظ حریم تهران با تمام ظرفیت و با ۱۰۰‌درصد امکانات اقدام کنند. حریم تهران چیزی نزدیک به دو برابر عرصه کل شهر تهران است و ما وظیفه داریم که از حریم یک هزار و ۳۰۰ کیلومتری پایتخت صیانت کنیم و اگر در این راستا برنامه‌ای نداشته باشیم، پایتخت آسیب جدی خواهد دید. حریم تهران با فرمانداری ری، پردیس، شهر قدس و کن در ارتباط است. درواقع حریم بخشی از زندگی است و باید گفت حریم یعنی جوانی زندگی. اگر ما آن را بفروشیم و از بین ببریم، به‌طور حتم پشیمان خواهیم شد. چراکه اگر روستای خوبی نداشته باشیم، شهر خوبی هم نخواهیم داشت.

کد خبر 447210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha