چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

آخیش تموم شد! حالا که مدرسه و امتحان‌ها تمام شده و آخیش! سر زبان‌هاست، وقتش است دستی به اتاق‌هایمان بکشیم و وسایل اضافی را دور بریزیم، اما دست نگه دارید! قبل از آن خوب است به دو تا نکته‌ی مهم توجه کنیم:

فقط يك زمين داريم

اول: قبل این‌که کاغذها را دور بریزیم، مطمئن شویم از دو روی آن‌ها استفاده شده. مثل یک کارآگاه دنبال کاغذ قابل استفاده بگردیم و از کاغذهایی که یک رویشان سفید است برای چرک‌نویس یا هزار تا کار دیگر استفاده کنیم. شاید در پایان کار تعجب کنیم که چه‌قدر کاغذ گیرمان آمده!

دوم: همه‌ی ما کتاب‌ها یا دفترهایی داریم که دیگه به دردمان نمی‌خورند. اگر سری به دور و اطراف محله بزنیم، حتماً کتابخانه یا مرکزی را پیدا می کنیم که کاغذ باطله تحویل می‌گیرند. شاید هم بتوانیم با شهرداری شهر تماس بگیریم یا در سایت شهرداری جست‌وجو کنیم تا نزدیکترین محل بازیافت را پیدا کنیم و شاید هم بتونیم کتاب‌های قدیمی را با کتاب نو عوض کنیم. در نهایت اگر همه‌ی این‌ها نشد- ای تنبل‌ها!- حداقل کاغذها را در کیسه‌ی جدا در سطل بیندازید!

شاید انجام این‌کارها کمی سخت باشد -اولش برای من هم سخت بود- ولی بهتر است یادمان باشد که چه میراثی برای آیندگان به جا می‌گذاریم و مهم‌تر این‌که: تنها یک زمین داریم...

پی‌نوشت: می‌توانید عکس‌هایتان را در حال انجام این کار با هشتگ #تنها_یک_زمین_داریم به اشتراک بگذارید و دیگران را هم به این‌کار دعوت کنید.

فاطمه موسوی،۱۶ ساله  از کرج

عکس: نرگس خورشیدی،۱۷ ساله از خرم‌آباد

کد خبر 446301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha