یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم خشن "جوخه برگزیده" (Tropa De Elite ) شنبه 16 فوریه (27 بهمن) در یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیم‌های هیات داوران برنده جایزه اصلی جشنواره سینمایی برلین شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این فیلم که قبلا در برزیل به فیلمی پرفروش بدل شده بود، بیانگر فساد، خشونت و آدمکشی درون یک جوخه کارکشته پلیس ریودوژانیرو است که با قاچاقچیان مسلح در محله‌های فقیرنشین شهر می‌جنگند.

این فیلم که فیلم‌های محبوب هالیوودی و انگلیسی را که انتظار برنده شدن آنها می‌رفت، پشت سر گذاشت و خرس طلایی را از آن خود کرد، منتقدان را به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد.

نمایی از فیلم جوخه برگزیده

برخی فیلم را به خاطر تصویر قدرتمندش از سازش‌های اخلاقی که پلیس برای بقای خود و انجام وظایفش به آن تن در می‌دهد ستودند و دیگران فیلم را به خاطر زیبا جلوه دادن روش‌های مشکوک از لحاظ اخلاقی مورد نکوهش قرار دادند.

مارکوس پرادو تهیه‌کننده فیلم هنگام دریافت خرس طلایی در مراسم اختتامیه در مرکز برلین به کارگردان فیلم، خوزه پادیها گفت: "تو فیلمی شجاعانه از فساد درون نیروی پلیس در برزیل ساختی."

به ترتیب از راست تهیه‌کننده وکارگردان فیلم جوخه برگزیده و سالی هاوکینر

سالی هاوکینز از انگلیس همانطور که منتقدان پیش‌بینی‌کردند، به خاطر بازی در نقش یک معلم مدرسه خوش‌بین در فیلم  Happy-Go-Luck جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

58th Berlinale International Film Festival in Berlin

جایزه بهترین بازیگر مرد به رضا ناجی از ایران به خاطر نقش‌آفرینی در  فیلم آواز گنجشک‌ها - فیلمی درباره مردی روستایی خوش‌قلبی که با وسوسه‌های مادی یک شهر بزرگ روبرو می‌شود-  اهدا شد.[تقدیم به کشورم که به آن عشق می‌ورزم]

وانگ شیائوشوای برنده جایزه بهتربن فیلمنامه

جایزه بهترین فیلم‌نامه به وانگ شیائوشوای از چین رسید که نویسنده و کارگردان فیلم "ما به عشق اعتماد می‌کنیم" رسید که ماجرای زوج مطلقه‌ای را روایت می‌کند که در تلاش برای نجات جان دختر بیمارشان هستند.

این مراسم پایان 11 روز نمایش فیلم و خاتمه‌بخش اولین جشنواره سینمایی اروپایی عمده امسال بود.

کد خبر 44561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز