یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سربازان فرانسوی اندکی پیش از اعلام استقلال کوزوو که انتظار می‌رود امروز صورت گیرد، تحت فرماندهی ناتو در شهر میترویچا (Mitrovica) که آلبانی و صرب‌تبارها در آن ساکن هستند شروع به کشیدن سیم خاردار و موانع بتونی کردند.

خبرگزاری سوئیس از پریشتینا گزارش داد، آنها با این اقدام قصد دارند امکان درگیری‌های تهدیدآمیز میان دو گروه جمعیتی را در این شهر بکاهند که به صورت فعلی در حال حاضر نیز به دو بخش تقسیم شده است.

ژنرال خاویر دو مارنهاک (Xavier de Marnhac)، فرمانده صلح‌بانان ناتو در کوزوو تاکید کرد سربازان او «به هر گونه اقدام تحریک‌آمیز که به وقوع بپیوندند واکنش نشان خواهد حال چه این اقدام از جانب آلبانی‌تبارها باشد، چه از جانب صرب‌ها.»

بیشتر جمعیت شهر شمالی میترویچا را آلبانی‌تبارهای ساکن این استان جنوبی صربستان تشکیل می‌دهند، شهری که بیم آن می‌رود یکی از نقطه‌های اصلی درگیری‌های آینده باشد. صرب‌ها اعلام کرده‌اند به هیچ وجه جدایی کوزوو را از خاک خود نخواهند پذیرفت.

اما هاشم تاچی، نخست‌وزیر این منطقه اعلام کرده است نفوذ دولت بلگراد بر کوزوو پایان یافته است. وی در همین حال تاکید کرد در صورت موفقیت‌آمیز بودن استقلال کوزوو دولت آن به حقوق اقلیت‌ها و به ویژه صرب‌ها احترام خواهد گذاشت.

کد خبر 44515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز