جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

کاظم جلالی*: جمهوری اسلامی ایران که همواره خود قربانی ترور و تروریسم است بر خلاف غرب موضعی جدی در مقابل ترور عماد مغنیه گرفت تا با محکومیت این حادثه نشان دهد که ادعاهای دنیای غرب در مورد دمکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم به حقیقت ختم نخواهد شد.

در دو تا سه دهه اخیر رژیم صهیونیستی در پی شکست هایش در مقابل اراده بزرگ حزب‌الله دچار چالش جدی داخلی شده است به نحوی که این رژیم غاصب درصدد است تا به هر طریقی آبروی از دست رفته را بازگرداند.

از سوی دیگر دنیای غرب نیز همواره با اتخاذ موضع سکوت و با بستن چشمان خود به روی اعمال تروریستی زشت و وحشتناک تروریست‌های دولتی و به ویژه رژیم صهیونیستی، زمینه گسترش این نوع اعمال را در عرصه جهانی فراهم کرده است.

آنچه که امروز در عالم غرب مشاهده می‌شود نه مقابله با تروریسم، بلکه برخوردی توأم با استانداردهای دوگانه در مورد مسائل مربوط به ترور و تروریسم است؛ چیزی که در ابراز خرسندی دولتمردان آمریکایی و غربی از ترور مغنیه به وضوح مشاهده شد.

در مقابل تمام این موضع گیری‌ها باید گفت که شهید شدن امثال عماد مغنیه موجب بیداری بیشتر افکار عمومی در دنیای اسلام است و اینگونه اعمال تروریستی موجب عقب‌نشینی در دنیای اسلام نخواهد شد.

کشورهای اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی وظیفه دارند تا در مقابل اینگونه اعمال، موضع‌گیری‌ داشته باشند که منتج به نتیجه مثبتی در عرصه جهانی باشد.

* مخبر کمیسیون امنیت ملی
و سیاست خارجی

کد خبر 44357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز