دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از دو روز بمباران ارتش سودان و حملات شبه‌نظامیان عربی در استان بحران‌زده دارفور حدود 12 هزار سکنه این منطقه به کشور همسایه چاد گریختند.

خبرگزاری آلمان از ژنو و خارطوم گزارش داد، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از سوخته و غارت شدن دهکده‌ها در دارفور خبر می‌دهد.

این سازمان اعلام کرد تلاش دارد از این مردم مراقبت کند.

هلن کاکس (Caux Helene)، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت این پناهندگان نیازمند و وحشت زده هستند.

مقامات سازمان ملل می‌گویند حملات اخیر شورشیان چاد به پایتخت این کشور، اوضاع رو به وخامت در منطقه دارفور را بدتر کرده است.

بالگردها و هواپیماهای نظامی ارتش سودان روز جمعه در حین حمله به نیروهای شورشی که تلاش کرده‌اند مواضع خود را در دارفور غربی مستحکم کنند، مناطق سیربا ، سیلیا و ابو سروج را بمباران کردند.

چند قطعنامه سازمان ملل متحد درگیری‌های نظامی را در منطقه دارفور ممنوع کرده است، اما ارتش سودان بارها این قطعنامه‌ها را نادیده گرفته است.

شورشیان دارفور با رد حضور نیروهای خود در شهرهایی که روز جمعه هدف حملات هوایی ارتش سودان قرار گرفت، اعلام کرده‌اند حدود 200 نفر از مردم در این حملات کشته شده‌اند.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت، این پناهندگان می‌گویند افرادی سوار بر اسب و شتر به  روستاهای‌شان حمله کرده‌اند.

وی افزود: بیشتر پناهندگان جدید در چاد مرد هستند، ولی آنها می‌گویند هزاران تن از زنان و کودکان در راه ورود به چاد هستند.

از سوی دیگر بنا به گزارش رسانه‌های فرانسوی، شورشیان در چاد همچنان از حمایت دولت سودان برخوردارند.

بر اساس این گزارش‌ها، پس از حمله ناموفق شورشیان به انجامنا، پایتخت چاد، آنها حمایت‌های تسلیحاتی و معنوی بیشتری را از سودان دریافت می‌کنند.

کد خبر 43980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز