در فصل بهار، وقتی درختان سرسبز می‌شوند، طبیعت تماشایی‌تر است. تماشای درختان متفاوت، جالب و گاه شگفت از دریچه‏‌ی دوربین عکاسان هنرمند فرصتی استثنایی فراهم می‌کند تا به جاهای گوناگون سفر کنیم و از تماشای شگفتی‏‌های آفرینش لذت ببریم.

از درخت دوقلو تا درخت سر به فلك كشيده

تماشای رویش متفاوت برخی درختان و زندگی عجیب آن‌ها، هم‌زمان لذت‏‌بخش و آموزنده است. هر جلوه‌ای از طبیعت و هر تصویری از درختان گوناگون، آدم را یاد مصرع مشهور سعدی شیرازی می‌اندازد که «هر ورقش دفتری است معرفت کردگار».

در این صفحه به دیدن درختانی می‌رویم که برخی از آن‌ها کهن‏‌سالند و بعضی نه. برخی از آن‌ها حجیم‌اند و بعضی بلند و دسته‌ای نیز به مرور شکل متفاوتی پیدا کرده‌اند. یک جا درختی می‌بینیم که درونش تهی شده، گویا برای این‌که بتواند توی دلش گیاه دیگری را جا بدهد. تماشای روییدن گیاهی در دل درختی کهن‌سال جالب و تماشایی است.

درختی دیگر گویی دوقلو روییده است و درخت بعدی به‌طرز شگفت‌انگیزی قد کشیده و بالا رفته. انگار خدای مهربان، آسمان‌خراشی برای سکونت حیوانات آفریده است. در گوشه‌ای دیگر از این کره‌ی خاکی درختی با تنه‌ای مشبک می‌بینیم و در جایی دیگر درختی با تنه‌ای چندقسمتی با شاخه‌هایی تنومند و سایه‌ای بسیار گسترده.

کد خبر 439537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha