شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: هرچند برگزاری همزمان جشنواره فیلم و تئاتر فجر، رویدادهای مجموعه تئاتر شهر را به شدت تحت‌تأثیر قرار داده است، اما جشنواره تئاتر 26 نیز هر روز گرم‌تر می‌شود.

این گرما به ویژه با اتمام جشنواره فیلم که در نیمه جشنواره تئاتر رخ می‌دهد، قطعا بیشتر هم خواهد شد اما همین حالا هم آن قدر هست که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به سالن بکشاند.

محمدحسین صفار هرندی در سومین روز از جشنواره تئاتر به دیدن نمایش «در قاب ماه» به کارگردانی حسین مسافر آستانه در تالار وحدت رفت و البته از آن تعریف هم کرد.

با این حال، به جز وزیر ارشاد، کمتر مسئول و حتی هنرمند تئاتری را این روزها می‌توان در سالن‌های تئاتر پیدا کرد که البته باز هم احتمالا باید بگذاریم به حساب جشنواره فیلم.

در این بین که نمایش‌های شهرستانی بیش از همه مشکل تماشاگر دارند، نمایش‌های بین‌الملل می‌توانند به امید اجرای عمومی در سال آینده، کارشان را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

چرا که به گفته رئیس مرکز هنرهای نمایشی، نمایش‌های موفق در بخش بین‌الملل جشنواره 26 تئاتر فجر در سال 87 اجرای عمومی می‌روند.

حسین پارسایی البته این خبر را صرفا به‌عنوان یک امیدواری اعلام کرد، اما ملاک‌های لازم برای انتخاب این آثار را مسائلی چون کیفیت و تناسب اجراها با هویت تالارهای نمایشی برشمرد.

به گفته حسین پارسایی، تقاضای گروه‌ها در شورای انتخاب بررسی شده و پس از تصویب یک نمایش، شرایط اجرای عمومی آنها فراهم می‌شود.

جالب این‌که ‌نمایش‌های بخش مسابقه بین‌الملل با توجه به‌اینکه به نمایش درآمده‌اند به بازبینی مجدد نیاز ندارند.

کد خبر 43877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز