مسئولان بخش‌های مختلف تئاتر فجر در یک نشست مطبوعاتی برنامه این بخش‌ها را تشریح کردند.

مسئول بخش شهرستان‌ها گفت: امسال نمایش‌های حوزه شهرستان از طریق 28 همایش استانی به جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای معرفی شدند.

ملاک اصلی کارها برای حضور در همایش‌های استانی و جشنواره‌های منطقه‌ای اجرای عمومی آثار در شهرستان‌ها بوده است.

حیدری افزود: در مجموع 51 نمایش در 4 منطقه همدان، شهرکرد، خراسان جنوبی و بوشهر شرکت داشتند که در نهایت 9 نمایش به طور قطعی و 3 نمایش منوط به بازبینی مجدد و پاره‌ای اصلاحات به جشنواره فجر راه پیدا کردند.

وی یادآور شد: امسال قصد داریم با راه‌اندازی تالار محراب رپرتوار تئاتر شهرستان را در این تالار برگزار کنیم و کارهای برگزیده هر استان را در این تالار به اجرا درآوریم.

مسئول بخش تئاتر خیابانی در این نشست گفت: از آنجا که سقف کمک هزینه گروه‌ها که در فراخوان اعلام شده بود باعث اعتراض برخی از کارگردانان شده،  قرار شد این کمک هزینه‌ها مقداری افزایش یابد.

حداقل کمک هزینه به گروه‌های جشنواره 350 هزار تومان و حداکثر آن با توجه به تعداد اجراها، تعداد افراد گروه و کیفیت آثار 700 هزار تومان خواهد بود.

کرمی افزود: 15 محل به شکل پراکنده از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق تهران به عنوان محل‌های اجرا انتخاب شده‌اند؛ ضمن این که امسال بخش اقماری هم به جشنواره اضافه شده‌ که شامل محل‌هایی همچون کارخانه‌ها، پادگان‌ها و...  می‌شود.

وی یادآور شد: در مجموع 171 اجرا در محل‌های ثابت و 36 اجرا در محل‌های اقماری خواهیم داشت. یعنی در کل 207 اجرای خیابانی در جشنواره با ذکر این که 318 هنرمند در این بخش شرکت کرده‌اند.

کرمی از نکات بارز جشنواره امسال را حضور و مشارکت بانوان دانست و گفت: مشارکت بانوان در تئاتر خیابانی امسال بسیار چشمگیر بوده به طوری که 14 گروه از بانوان استفاده کرده‌اند.

کتایون حسین زاده دبیر علمی سمینار تئاتر معاصر، نقد معاصر هم از سخنرانی 3 منتقد خارجی در این سمینار خبر داد.

این سمینار  15 بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 40153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز