سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث بر سر طرح‌های بومی و منطقه‌ای که گاه با مخالفت سازمان‌های مسئولی چون سازمان حفاظت محیط‌زیست روبه‌رو شده بیشتر و داغ‌تر می‌شود.

تازه‌ترین این بحث‌ها به موضوع ساخت کنارگذر انزلی و مخالفت سازمان محیطزیست برمی‌گردد.

به گزارش همشهری ساخت این کنارگذر با مخالفت شدید سازمان محیط‌زیست همراه است چرا که این سازمان اعتقاد دارد درصورت ساخت آن، 300 هکتار از تالاب بزرگ انزلی خشک می‌شود.

اما نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ساخت کنار‌گذر انزلی را حیاتی می‌داند و بحرانی را که طی هفته‌های اخیر به‌دلیل بارش شدید برف، شهر انزلی را دربرگرفته بود به‌دلیل نبود کنارگذر و نداشتن راه ارتباطی با شهرهای اطراف اعلام می‌کند.

هادی حق‌شناس معتقد است که محیط‌زیست گیلان در حال حاضر ارگانی غیرمردمی است و مانع اجرای طرح‌های حیاتی برای شهر انزلی و مردم این شهر است.

او می‌گوید: با وجود دستور رئیس‌جمهوری در ادامه روند ساخت کنارگذر انزلی، محیط‌زیست استان به‌عنوان جزئی از دولت نهم، مانع اجرای دستور مستقیم ریاست‌جمهوری است. این در حالی است که تداوم ساخت کنار گذر و مسیر نهایی آن در انتظار رأی کمیسیون زیر بنایی دولت است.

دلاور نجفی، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور درباره اظهارات اخیر حق‌شناس، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: گفته‌های غیرکارشناسی آقای حق‌شناس انتخاباتی است و هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

وی در ادامه گفت: معمولا برخی از نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات از این‌گونه صحبتها می‌کنند تا بتوانند از مردم رأی بگیرند. این‌گونه اظهارنظرها فقط تا 24 اسفندماه به درد می‌خورد. البته مردم هم متوجه این موضوع هستند که این صحبت‌‌ها مربوط به یک دوره خاص و با هدف جلب رأی صورت می‌گیرد.

نجفی در ادامه درباره «دستور رئیس‌جمهور برای احداث کنارگذر» که حق‌شناس بر آن تأکید کرده است، گفت: آقای حق‌شناس گویا اصلا از جریان خبر ندارند و فقط می‌خواهند فضاسازی کنند. مصوبه هیات دولت این بود که کمیسیون زیربنایی مأمور رسیدگی به موضوع کنارگذر انزلی شود. این کمیسیون درحال‌حاضر در حال بررسی است و هنوز نظر خود را اعلام نکرده است.

معاون محیط طبیعی محیط‌زیست کشور، نظر این سازمان را برخلاف نظر نماینده  انزلی، مردمی دانست و گفت: طبق آمار بازرسی به شکایات نهاد ریاست‌جمهوری، سازمان حفاظت محیط‌زیست کمترین شکایات مردمی را داشته است.

کد خبر 43589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز