همشهری آنلاین: محققان دریافتند که مصرف واکسن سالانه آنفولانزا از بروز حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

واكسن آنفولانزا

به گزارش فارس، طبق تحقیقات معرفی‌شده در شصت و هشتمین نشست علمی سالانه قلب‌شناسی آمریکا، استفاده از واکسن سالانه آنفولانزا نه تنها از بدن در برابر دردها، تب و خستگی ناشی از این بیماری محافظت می‌کند بلکه ممکن است از حملات قلبی نیز جلوگیری کند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این تحقیقات اطلاعات زیادی را درباره ارتباط میان واکسن آنفولانزا و حمله قلبی مورد بررسی قرار داد. مطالعات پیشین همسو با این تحقیقات نیز نشان داده بود که مصرف واکسن آنفولانزا خطرات ناشی از مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

محققان برای انجام این تحقیق، حدود ۳۰ میلیون بیمار بستری شده در بیمارستان را در سال ۲۰۱۴ مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، بیمارانی که این واکسن را مصرف کرده‌اند نسبت به بیمارانی که از این واکسن استفاده نکرده‌اند، بیشتر دچار حملات قلبی شدند.

گفتنی است حملات قلبی زمانی رخ می‌دهد که پلاک خونی (مواد فیبر مانند یا چرب که رگ‌ها را مسدود می‌کنند) از پوشش رگ‌ها آزاد شده و لخته‌های خونی را ایجاد می‌کنند که منجر به انسداد بخشی از جریان خون منتهی به قلب می‌شوند.

بیماری آنفولانزا باعث التهاب رگ‌ها و افزایش آزادسازی پلاک‌های خونی و در نتیجه منجر به کاهش میزان ذخیره اکسیژن و افزایش ضربان قلب می‌شود که همین امر مشکلات قلبی و عروقی را تشدید می‌کند. بنابراین استفاده از واکسن آنفولانزا از تمام این اتفاقات جلوگیری می‌کند و حملات قلبی رخ نمی‌دهند.

کد خبر 434272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha