مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: ساخت دو واکسن جدید در کشور در حال انجام است.

واكسن

به گزارش وبدا، سعید نمکی در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: ساخت دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک با کمک هندی‌ها و کوبایی‌ها در کشور در حال انجام است و این دو واکسن، امسال با قیمت تمام شده پایین‌تر به پروتکل واکسیناسیون کشوری اضافه خواهند شد.

وی درباره واردات دارو نیز گفت: جلوی واردات ۷۰ داروی وارداتی که تولید مشابه داخل دارد را گرفتیم و در سال ۹۸ هیچ دارویی که مشابه تولید داخلی داشته باشد به کشور وارد نمی شود.

وزیر بهداشت افزود: سال گذشته، ۳ درصد داروی وارداتی ۱.۳ میلیارد دلار و ۹۷ درصد داروی تولید داخل ۵۵۰ میلیون دلار ارز بری داشته است. محکم ایستاده ایم که جلوی واردات داروی خارجی که مشابه داخلی دارد، گرفته شود و قید و بندها را از پای صنایع داخلی آزاد کنیم تا واردات دارو را با سه مکانیزم که شامل تحت لیسانس بودن، انتقال تکنولوژی و تولید با کمک شرکت های دانش بنیان است کاهش دهیم.

نمکی افزود: در حال حاضر به شدت و با سختگیری‌های بیشتر بر کارخانه‌های تولید دارو در کشور نظارت می‌شود و بحث ما این است که استانداردها باید به گونه ای باشند که همه پزشکان، کیفیت داروی ایرانی را قبول داشته باشند و من به غیر از یک قرص برای مادرم، هیچ قرص خارجی را در منزلم مصرف نکردم.

  • بخش خصوصی را برای مشارکت در حوزه سلامت ترغیب می‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش خصوصی را برای مشارکت در حوزه سلامت ترغیب می‌کنیم. زیرا نمی‌توان با همان مدلی که بیمارستان قلب تهران یا نمازی شیراز را برون سپاری می‌کنیم، بیمارستان‌هایی در سراوان یا دیگر نقاط محروم را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی پانسیون پزشک در کشور در حال ساخت است تا برای ماندگاری آنها کمی انگیزه ایجاد کنیم. همچنین یکی از پیشنهاداتی که برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری داریم این است که تا ۳ سال به آنها نیروی طرحی بدهیم یا ضریب اشغالی از تخت‌های بیمارستانی آنها را خرید تضمینی کنیم.

کد خبر 436784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha