همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات ایدز در واکنش به خبری مبنی بر تولید واکسن اچ‌آی‌وی از سوی محققان ایتالیایی گفت: هنوز واکسن اچ‌آی‌وی که به طور کامل مؤثر باشد، وارد بازار نشده است.

ايدز

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبری مبنی بر تولید واکسن اچ‌آی‌وی از سوی محققان ایتالیایی گفت: هنوز واکسن اچ‌آی‌وی که جنبه علمی داشته باشد، در بازار وجود ندارد. البته کشورهای مختلف بر روی تولید این واکسن کار می‌کنند؛ به‌طوری که دو سال پیش کشور استرالیا در کنگره بین‌المللی اچ‌آی‌وی اعلام کرد که به نتایج امیدوار کننده‌ای در زمینه تولید واکسن اچ‌آی‌وی رسیده است، اما هنوز اقدامات اولیه آن در حال انجام بوده و وارد بازار نشده است.

وی افزود: خبری که در زمینه تولید واکسن اچ‌آی‌وی در ایتالیا اعلام شده هم فقط نِدا از اقدامات اولیه در تولید این واکسن می‌دهد و تولید این واکسن به‌طور کامل به نتیجه نرسیده است. زیرا هنوز در بازار از نظر علمی هیچ واکسنی که کاملاً برای اچ‌آی‌وی مؤثر باشد، وجود ندارد.

محرز با بیان اینکه برای تولید واکسن باید مراحل بسیار طولانی طی شود مانند بررسی و نتیجه‌گیری اولیه، بررسی و تولید، مطالعه بین‌المللی و تأیید آن انجام شود تا دنیا آن واکسن را قبول کند، گفت: در این صورت واکسن می‌تواند وارد بازار شود، اما هنوز واکسن اچ‌آی‌وی که به طور کامل مؤثر باشد، وارد بازار نشده است.

کد خبر 432008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha