شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور فرانسه نیکولاس سارکوزی شنبه 2 فوریه (13 بهمن) با مدل و خواننده ایتالیایی کارلا برونی در کاخ الیزه ازدواج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز زوج در یک مراسم ساده کشوری که شهردار منطقه پاریس - محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور - آن را اجرا کرد، پیمان ازدواج بستند.

شهردار فرانسوا لبل به رادیو یک اروپا در اشاره رسمی به این ازدواج در الیزه گفت: "من دو شهروند ساکن شماره 55 خیابان فوبورگ سن اونور را به ازدواج درآوردم."

یک مقام رسمی دیگر به رویترز گفت عروسی در ساعت 11 صبح به وفت محلی انجام شد و خبرگزاری ایتالیایی آنسا از قول ماریسا بورینی، مادر کارلا برونی، خبر ازدواج را تایید کرد.

سخنگوی ساکوزی در این مورد اظهار نظری نکرد.

سارکوزی و برونی از ماه قبل اشاره کرده بودند که قصد دارند رسما ازدواج کنند و  تصریح کرده بودند که این ازدواج به طور خصوصی و دور از دید خبرنگاران انجام خواهد شد.

رابطه سه‌ماهه سارکوزی و برونی که توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود، باعث کاهش میزان محبوبیت او در هفته‌های اخیر شده بود؛ رای‌دهندگان شکایت داشتند که رئیس جمهور بیش از حد بر زندگی خصوصی خود متمرکز شده است و توجه کافی به مشکلات فراوان کشور از جمله افزایش قیمت و کاهش اطمینان مصرف‌کنندگان ندارد.

به گفته لبل مراسم عروسی در اتاقی در طبقه اول کاخ الیزه انجام گرفت و حدود 20 دقبقه طول کشید.

شهردار پاریس گفت: "حدود 20 نفر ، بستگان نزدیک و چند دوست، در این مراسم حاضربودند."

به گفته او آخرین رئیس دولت فرانسه که پیش از این در هنگام عهده‌دار بودن این مقام ازدواج کرده بود، ناپلئون سوم در سال 1853 بود.

سارکوزی 53 ساله در اکتبر گذشته پس از 11 سال ازدواج و درست پس از پنج ماه ریاست‌جمهوری از همسر دومش جدا شد. همکاران او گفته بودند این طلاق به شدت او را پریشان کرده است.

برونی 40 ساله یک هوادار مشهور چپگرایان است، در حالیکه سارکوزی یک دست‌راستی است که به عنوان طرفدار پرو پاقرص نظم و قانون شناخته می‌شود.

مادر سارکوزی او را ترغیب کرده بود که پس از طلاقش ازدواج نکند. برونی دارای یک پسر و سارکوزی دارای دو پسر بزرگ از ازدواج اول و یک پسر کوچک از زن دومش، سسیلیا است.

کد خبر 43311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز