جمعه ۲۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دادگاه پاریس با رد درخواست «سیسیلیا» همسر سابق نیکلا سارکوزی، به ادامه انتشار و فروش کتاب‌ مربوط به زندگی شخصی بانوی نخست سابق این کشور رأی داد.

آنا بیتون یک روزنامه‌نگار فرانسوی کتابی را با نام « تصویری از سیسیلیا» به چاپ رسانده است، زندگی شخصی سارکوزی و همسر سابق وی را مورد بررسی قرار داده‌است.
وی در این کتاب به نقل از سیسیلیا نوشته است: «نیکلا مردی به شدت زن‌باره، جلف و مضحک است.»

این کتاب که از روز پنجشنبه روی پیشخوان کتاب‌ فروشی ها قرار گرفته است از مجموعه کتاب‌هایی است که طی یک ماه گذشته درباره زندگی خصوصی نیکلا سارکوزی منتشر شده‌است.

وکیل سیسیلیا در دادگاه در پاسخ به رای صادر شده با تاکید بر اینکه تقاضای استیناف خواهد کرد، گفت: این کتاب نباید منتشر شود.

سیسیلیا نیز در دادگاه تصریح کرد: این کتاب به حریم خصوصی زندگی وی تجاوز کرده‌است اما رئیس دادگاه پس از اعلام رای گفت: فرانسه کشوری دمکراتیک است و روح دمکراسی اجازه توقیف این کتاب را به ما نمی‌دهد.

وی افزود: از سوی دیگر این کتابی است که اکنون در حال فروش است و توقیف آن به ضرر ناشر و نویسنده خواهد انجامید.

اما سارکوزی که روابط جدید و شاید قدیمی ‌وی با برونی مدل و خواننده فرانسوی که ملیتی فرانسوی دارد، سر و صدای بسیاری را در مطبوعات فرانسه و اروپا به پا کرد تا جایی که فیگارو - وفادار ترین روزنامه به وی- ماه گذشته صفحه اصلی خود را به چاپ عکسی از سارکوزی و معشوقه جدیدش اختصاص داد.

سارکوزی در آن زمان یعنی دوره‌ای که برای تعطیلات زمستانی به مصر سفر کرده بود، گفت از اینکه مطبوعات تا این اندازه به زندگی خصوصی ‌ام علاقه نشان می‌دهند، خوشحال هستم.

کد خبر 41465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز