شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

خبرها می‌گوید رئیس‌جمهور فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری، 35هزار یورو برای آرایش و پیرایش چهره و موهای خود هزینه کرده است.

اعضای کمیسیونی که بررسی هزینه‌های انتخابات سال گذشته فرانسه را برعهده داشته‌اند، از دریافتن اینکه سارکوزی - که اعضای حزب سوسیالیست او را خودشیفته می‌خوانند- در بسیاری اوقات ساعتی 450یورو صرف ظاهر خود کرده است، متحیر شده‌اند.

از سوی دیگر، سگولین رویال حتی مبلغی بیش از این بابت آرایش و پیرایش صرف کرده است. او در مجموع 52هزار یورو در زمان انتخابات صرف ظاهر خود کرده است. کمیسیون فوق 6ماه است که به بررسی هزینه‌های صرف‌شده توسط هر یک از کاندیداها مشغول است تا در نهایت تصمیم بگیرد چه مبلغی از رقم کلی را باید دولت به آنها بازپرداخت کند.

کمیسیون به این دلیل که مبلغی بسیار زیاد صرف فعالیتی شده که در واقع ارتباط مستقیم با ذات انتخابات ندارد و بیشتر شخصی است، اعلام کرد تنها 12هزار یورو به آقای سارکوزی و 17هزار یورو به خانم رویال بازپرداخت خواهد شد. این آمارها افکار عمومی فرانسه را به‌عنوان کشوری که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید به شدت دچار مشکل شده، دچار شوک کرده است.

نماینده حزب سوسیالیست - که از پرداخت این پول طفره می‌رود - معتقد است سارکوزی - که در دولت پیشین وزیر کشور بوده - با استفاده از همکاری‌های سرویس اطلاعات فرانسه توانسته است آرای خود را به دست بیاورد. طبق قانون، کمیسیون انتخاباتی فرانسه می‌تواند تصمیم بگیرد که بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که به دور دوم می‌آیند، به آنها بازگرداند.

کد خبر 43851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز