دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب حاکم اتحاد برای نهضت مردمی در انتخابات شورای‌های شهر فرانسه شکست خورد.

به گزارش بی بی سی، با شمارش 65.7 درصد آرای این انتخابات، مشخص شد که حزب سوسیالیست فرانسه با کسب 47 درصد آرا در برابر حزب اتحاد برای نهضت مردمی که 45.5 درصد آرا را کسب کرده به پیروزی رسیده است.[آغاز انتخابات شوراهای شهر در فرانسه]

در این انتخابات حزب سوسیالیست فرانسه در این انتخابات با اختلاف کمی حزب اتحاد برای نهضت مردمی (حزب حاکم فرانسه) را پشت سر گذاشته است و آن گونه که گزارش شده دو حزب در شهر‌های بزرگ تقریبا توانسته‌اند آرای برابری کسب کنند.

فرانسوا هولاند رهبر حزب سوسیالیست فرانسه پس از مشخص شدن نتایج اولیه این انتخابات گفته است: رای دهندگان فرانسوی در این انتخابات به  آقای سارکوزی و سیاست‌های دولت فرانسه هشدار دادند. 

بسیاری از مردم فرانسه معتقدند تعهدات اصلاحی دولت این کشور منجر به بهبود وضعیت زندگی آنان نشده است.از سوی دیگر مسائل جنجال برانگیز در زندگی خصوصی نیکلا سازکوزی رییس جمهوری فرانسه و سفر‌های پرخرج وی نگرانی‌های بسیاری را در میان مردم فرانسه برانگیخته است. برخی از مردم فرانسه نیز معتقدند سارکوزی نسبت به انجام وظایفش اهمال می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان این رای گیری معیاری برای سنجش محبوبیت سارکوزی در یک سالی اخیر است. بر همین اساس نتایج انتخابات شورای شهر در فرانسه به وضوح حکایت از کاهش شدید محبوبیت سارکوزی در فرانسه دارد.

در حالی که محبوبیت سارکوزی در ژوئیه سال 2007 به 67 درصد رسیده بود،  نتایج نظر سنجی‌های اخیر حکایت از آن دارد که دو سوم مردم فرانسه در سال جاری با سیاست‌های وی مخالف هستند.

کد خبر 46107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز