همشهری آنلاین: باراک اوباما و هیلاری کلینتون، نامزدهای دموکرات برای رقابت ریاست جمهوری آمریکا بر ضرورت خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از عراق تاکید کردند

خبرگزاری سوئیس از لس‌آنجلس گزارش داد، با این حال کلینتون در مناظره تلویزیونی پنجشنبه شب خود بار دیگر از تعیین تاریخ دقیق برای خروج این نیروها سر باز زد.

اوباما که قصد دارد در صورت ورود به کاخ سفید ظرف 16 ماه این نیروها را از خاک عراق به وطن‌شان بازگرداند تاکید کرد که بر خلاف رقیبانش از آغاز حضور در سنا با حمله به عراق مخالفت کرده است.

او در آخرین مناظره تلویزیونی پیش از مرحله مهم پیش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با عنوان «سه‌شنبه بزرگ» که در 22 ایالت رای‌گیری انجام می‌پذیرد، گفت: «من از ابتدا با جنگ مخالف بودم.»

بر خلاف مناظره‌های تلویزیونی سابق که در آنها مواجهه‌های تندی صورت می‌گرفت، این بار اوباما و کلینتون لحن ملایم‌تری داشتند. در میان بینندگان این مناظره تعداد بسیاری از هنرمندان و ستاره‌های هالیوودی همچون استیون اسپیلبرگ، کارگردان آمریکا، لئوناردو دیکاپریو و دیان کیتون، بازیگر و همچنین استیوی واندر، خواننده و آهنگ‌ساز حضور داشتند.

در همین حال تصریح شد که مواضع سیاسی هر دو این نامزدها تا چه اندازه به یکدیگر نزدیک است. این دو نامزد خواستار بهبود وضع سلامت، کاهش مالیات و حل مشکلات 12 میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا بودند.

کلینتون 60 ساله بار دیگر بر تجربه سیاسی خود تاکید کرد. وی با اشاره به دوره ریاست جمهوری هشت ساله بیل کلینتون در کاخ سفید گفت به عنوان بانوی اول آمریکا «مسوولیت بزرگی را داشته است.»

بر خلاف او، اوبامای 46 ساله تاکید کرد که سنت‌های حزب در واشنگتن قابل تغییر است. او گفت: «من نامزدی هستم که می‌تواند مردم را دور هم جمع کند.»

کد خبر 43162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز