فریبا خانی: قرار است از طرف هنرستان ما را به بازدید نمایشگاه طوبای زرین در مؤسسه‌ی صبا ببرند. اگر در اینترنت جست‌وجو کنی می‌بینی که بخش آثار مسابقه‌ی هنرهای دهگانه‌ی یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر در این‌جا به نمایش درآمده است.

۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین

اما من مثل همیشه اشتباهی کردم. در روزهایی که می‌توانیم برویم نمایشگاه، معلم اجازه می‌دهد گوشی تلفن همراه بیاوریم تا از آثاری که دوست داریم، عکس بگیریم. من یادم رفت حافظه‌ی گوشی‌ام را خالی کنم. در بدو ورود، وقتی میخواهم فیلم کوتاهی از آثار حجمی بگیرم، جایی که روی پیتهای حلبی بازوهای چوبی الکتریکی آهنگی را مینوازند، یکهو گوشی پیغام میدهد که اصلاً فضا برای عکس و فیلم نداری و این یعنی ضد حال. دلم می‌خواست امشب یک استوری باحال و توپ در اینستاگرام بگذارم، اما تمام برنامه‌هایم به هم خورد.

هر طبقه را که بروی کلی کار می‌بینی. فکرش را بکن در این نمایشگاه در رشته‌ی خوش‌نویسی ۷۴ اثر از ۶۰ هنرمند، عکاسی ۷۰ اثر از ۶۶ هنرمند، کاریکاتور ۷۴ اثر از ۵۶ هنرمند، گرافیک ۳۹ اثر از ۳۰ هنرمند، مجسمه‌سازی ۶۸ اثر از ۵۵ هنرمند، نقاشی ۱۰۵ اثر از ۷۹ هنرمند، نگارگری ۶۰ اثر از ۴۹ هنرمند، هنرهای جدید ۳۲ اثر از ۲۹ هنرمند و بالأخره در رشته‌ی تصویرسازی ۸۲ اثر از ۶۱ هنرمند می‌توان دید. البته در بخش سرامیک هم ۱۶ اثر از ۹ هنرمند برای حضور در جشنواره انتخاب شده و به نمایش گذاشته شده است.

وای استوری توپ را از دست دادم. داشتیم کارها را میدیدیم که محمود افتخاری یکی از منتقدان هنری را در نمایشگاه دیدیم. معلم ما از او خواست کمی دربارهی هنر برای ما حرف بزند. حتی نتوانستم از او عکس بگیرم. باز گوشی پیغام داد هیچ فضایی نداری. بعد هم هنگ کرد و دیگر نه خاموش شد نه روشن. محمود افتخاری میگفت: «برای نقاش‌شدن فقط باید طراحی را خوب یاد بگیرید. هیچ نقاشی بدون یاد گرفتن طراحی نقاش خوبی نمی‌شود. بعد هم مثال زد که استادان بزرگی هستند که فقط چهار سال با مداد طراحی کرده‌اند و بعد به رنگ رسیده‌اند.»

دوستان عزیزم مدام عکس و فیلم میگرفتند. سلفی با آثار هنری اسب فلزی، تابلوی زیبای آنه تاتاری، سرامیکهای زیبای ماشاالله عمید و کاریکاتورهای مختلف... من هم فقط حرص خوردم، حرص. این نمایشگاه تا ۱۵ اسفند باز است و هر روز به‌جز روزهای تعطیل، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ می‌توان از آن دیدن کرد. مؤسسهی صبا در خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان برادران مظفر قرار دارد.

شما هم اگر به هنر علاقه دارید، برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی است که تعداد زیادی آثار خوب در رشته‌های نقاشی، تصویرگری، حجم، خط و تذهیب و کاریکاتور تماشا کنید. راستی ابراهیم حقیقی، دبیر یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر، سید امیر سقراطی دبیر هنری جشنواره و محسن سلیمانی دبیر اجرایی جشنواره هستند و مسئولیت به سامان رساندن این دوره‌ی جشنواره را برعهده داشته‌اند.

۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
نقاشی: حسنیه رومی
۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
عکس: محسن کابلی
۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
اثر حجمی سرامیکی : مهدی حیدری
۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
نقاشی‌خط: کاظم خراسانی
۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
کاریکاتور: امیرمهدی انصاری
۶۲۰ اثر از ۴۹۴ هنرمند در نمایشگاه طوبای زرین
عکاسی از نمایشگاه: محمود اعتمادی/ دوچرخه

کد خبر 431045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha