چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

علی مولوی: اولین و دورترین و البته شیرین‌ترین خاطره‌ای که از او در ذهنم دارم، مجموعه‌ی «محله‌ی بهداشت» است. هم‌سن و سال‌های من قطعاً خوب آن مجموعه را به‌خاطر دارند، اما بعید می‌دانم شما نوجوان‌های امروز آن را دیده باشید.

خداحافظی زمستانی

مگر اینکه دیویدیاش را خریده باشید. این مجموعه قصد داشت تا به کودکان و نوجوانان در کنار آیتمهای طنز و بامزهاش، پیامهایی دربارهی بهداشت و سلامت بدهد و از موفقترین آثار تلویزیون بود.

این مجموعه، یک میکروب داشت به نام «هَپَلی بیدیلی بیدیلی بو، میکروب باوفا و دوستداشتنی» که «حسین محباهری» ایفاگر نقش آن بود. «بیژن بیرنگ»، نویسندهی این مجموعه میگفت آنزمان کلمهی هپلی وجود نداشت. مانده بودیم هپلیای که هم میکروب باشد و هم مهربان و دوستداشتنی، چهطور شخصیتی خواهد بود. تا آنکه حسین آمد و شخصیت هپلی را پیدا کردیم.

از محباهری سریالها و فیلمهای بسیاری بهجا مانده، اما تماشای دوباره و چندبارهی بازی او در نقش هپلی حال دیگری است. شاید چون محلهی بهداشت برای خیلی از همنسلان من، هنوز هم شیرین است و خاطرهانگیز. هنوز هم شعرهایش را حفظیم و هنوز هم از فکرکردن به شوخیهای شخصیتهای «سوپرمن»، «زورو» و «گروهبان گارسیا» خندهمان میگیرد. اما چه حیف که هرروز دارد یکی از این قاب از ما جدا میشود. «مسعود رسام» (تهیهکننده)، «رضا ژیان» و «حسین پناهی» و حالا هم که محباهری.

خداحافظی زمستانی با او کاممان را در میانهی جشن سالگرد نشریه‌ی دوچرخه تلخ کرد. اما زندگی پر از آمدن و رفتن است. پس همانطور که بیژن بیرنگ در صفحهی اینستاگرامش نوشته: «حسینجان، سلام ما را به مسعود و رضا و حسین برسان.»

خداحافظی زمستانی
بازیگران «محله‌ی بهداشت»

عکس اول: مهدی بیات/ آرشیو عکس روزنامهی همشهری

کد خبر 429412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha