فکر کنم تولد هم ماهی است که می‌گویند هر وقت بگیری تازه است. هرچند نخستین شماره‌ی دوچرخه، پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۷۹ متولد شد، ولی ما چون همه‌ی روزهای دی ماه را روزهای تولد دوچرخه می‌دانیم، تولدش را نه پنج‌شنبه و نه ۱۵ دی، بلکه جمعه ۲۸ دی، گرفتیم و هنوز هم تازه است.

دوچرخه مخاطبان آینده را پرورش می‌دهد

به‌مناسبت ۱۸ سالگی دوچرخه، جمع کوچک و صمیمی همکاران دوچرخه، رادیو دوچرخه و پیشکسوتان این هفته‌نامه، بعدازظهر جمعه، در طبقه‌ی هم‌کف روزنامه‌ی همشهری دورهم جمع شدیم. البته مدیرمسئول روزنامه‌ی همشهری، علی‌اکبر قاضی‌زاده، استاد روزنامه‌نگاری، شهریار شمس مستوفی، سردبیر روزنامه‌ی همشهری، فرهاد حسن‌زاده، نویسنده‌ی نامدار ادبیات کودک و نوجوان و دبیر پیشین بخش ادبیات و طنز دوچرخه و هم‌چنین تنی چند از همکاران روزنامه هم در این دورهمی ساده حضور پیدا کردند.

مهران کرمی، مدیرمسئول همشهری در جمع همکاران، ضمن تبریک ۱۸ سالگی دوچرخه گفت: «امیدوارم همشهری دوچرخه هم‌چنان بتواند مخاطبان تازه‌ای تربیت کند؛ مخاطبان آینده‌ی روزنامه و کل مطبوعات. به همه‌ی دوستانی که از گذشته تا به حال در همشهری دوچرخه منشأ اثر بوده‌اند دست مریزاد و شادباش می‌گویم.»

کرمی خطاب به همکاران جوان رادیو دوچرخه گفت: «امیدوارم در آینده شما جوان‌ها که از نوجوانی با دوچرخه بوده‌اید، خودتان عهده‌دار کار نشریه بشوید و در پرورش نسل‌های بعدی نوجوانان تأثیرگذار باشید و نوجوانان آینده را به دوچرخه بیاورید.»

مدیرمسئول همشهری هم‌چنین ضمن تشکر از دوستانی که در دوچرخه و ادبیات نوجوان فعال بوده‌اند، اظهار امیدواری کرد که «ان‌شاءالله سال‌های سال بتوانیم از توانایی‌های این عزیزان بهره‌مند شویم و با کمک هم از این گردنه‌های دشوار عبور کنیم و هم‌چنان با قوت به کارمان ادامه بدهیم.»     

علی‌اکبر قاضی‌زاده، استادِ پیشکسوت روزنامه‌نگاری، در این دورهمی و در سخنان کوتاهی خطاب به همکاران دوچرخه گفت: «می‌دانم لحظه‌های سخت زیادی داشته‌اید، امیدوارم لحظه‌های شادی از این دست هم بیش‌تر داشته باشید. به همه‌ی شما خسته نباشید می‌گویم، به کسانی که پیش از شما زحمت این کار را ‌کشیدند و شما که حالا دارید در این راه سخت و دشوار پیش می‌روید. به شما شادباش می‌گویم و امیدوارم همیشه دوچرخه بماند و هر دو چرخش با سرعت بچرخد و خبرهای خوب از دوچرخه و از شما بشنویم.»  

شهریار شمس‌مستوفی، سردبیر روزنامه‌ی همشهری در این دورهمی ابتدا به پیشینه‌ی فعالیت روزنامه‌ی همشهری اشاره کرد و یادآور شد ‌که اولین ضمیمه‌ای که این روزنامه به‌طور جدی انتشار آن را در برنامه‌ی خود قرار داد «آفتابگردان» بود که بعد مستقل شد، اما به دلیل وضعیت آن روزها عمرش کوتاه بود.

شمس سپس تداوم انتشار دوچرخه را ارزشمند دانست و گفت: «باعث خوشحالی است که دوچرخه به ۱۸ سالگی رسید و امیدوارم به ۱۸۰ سالگی برسد. به همهی کسانی که در این وضعیت که همهی مطبوعات کاغذی در دورهی سختی بهسر میبرند، در دوچرخه زحمت میکشند تبریک میگویم.»

سردبیر همشهری در بخش پایانی سخنانش گفت: «امیدوارم بتوانیم با عبور از این دوره‌ی بحرانی که خیلی طولانی نخواهد بود، مجدداً شاهد انتشار دوچرخه و سه‌چرخه در همان صفحه‌های معمول خود باشیم.»

شمس هم‌چنین تجربه‌ی این روزهای سخت را از منظری دیگر تجربه‌ی خوبی ارزیابی کرد و گفت: «تعداد تماس‌هایی که وقتی دوچرخه چاپ نمی‌شد، با روزنامه گرفته می‌شد و جای خالی دوچرخه را یادآوری می‌کرد، خوشحال کننده بود که این نشریه چه‌قدر مخاطب دارد.»     

خوشامدگویی مناف یحیی‌پور، سردبیر دوچرخه و سخنان کوتاه فرهاد حسن‌زاده، شیوا حریری، فریبا خانی و چند تن دیگر از همکاران، گفت‌وگوهای چند نفره، فوت کردن شمع‌ها و بریدن کیک تولد دوچرخه و گرفتن عکس‌های یادگاری، دیگر بخش‌های کوتاه این دورهمی صمیمانه بود.

دوچرخه مخاطبان آینده را پرورش می‌دهد

دوچرخه مخاطبان آینده را پرورش می‌دهد

دوچرخه مخاطبان آینده را پرورش می‌دهد

دوچرخه مخاطبان آینده را پرورش می‌دهد
عکس‌ها: مهبد فروزان/ دوچرخه

کد خبر 429128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha