چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
۰ نفر

خبر > سلسله کارگاه‌های «مداد زرد»، چگونه کتاب تصویری من ساخته شد؟ فرصتی فراهم می‌آورند تا تصویرگران و علاقه‌مندان به هنر تصویرسازی، روند خلق و مراحل شکل‌گیری یک کتاب تصویری را از زبان تصویرگر آن بشنوند و به نظاره بنشینند.

مداد زرد در باغ موزه‌ی هنر ایرانی

استودیو سین، در ادامه‌ی برپایی کارگاه‌های تخصصی تصویرگری خود، در چند سال اخیر، این کارگاه‌ها را با همکاری باغ‌موزه‌ی هنر ایرانی برگزار می‌کند. گفتنی است این مجموعه کارگاه‌ها، براساس ایده، انتخاب و مدیریت سمیه علیپور برگزار می‌شود.

نخستین کارگاه، پنج‌شنبه ۱۳ دی، از ساعت ۱۰ تا ۱۳ با حضور «نوشین صفاخو» تشکیل می‌شود. او روند خلق و مراحل تصویرگری کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» را دراین کارگاه روایت می‌کند.

صفاخو، از تصویرگران موفق و جوان ایرانی تاکنون بیش از ۲۰ کتاب در ایران، فرانسه، ایتالیا و چین با تصویرگری صفاخو منتشر شده است. او برنده‌ی جایزه‌ی جزیره‌ی طلایی کنکور نامی۲۰۱۳، جایزه‌ی دوم جشنواره‌ی شارجه۲۰۱۳، جایزه‌ی تشویقی نوما ۲۰۰۶ شده و آثارش در نمایشگاه‌های بلونیا، براتیسلاوا، سارمده و ساتیریکون لهستان به نمایش درآمده است.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» از کتاب‌های پروژه‌ی بین‌ فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری با کیفیت برای برنامه «با من بخوان» موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. در این پروژه تصویرگران ایرانی زیر نظر ماریت تورن کویست، تصویرگر برجسته‌ی هلندی‌ـ سوئدی کار کرده‌اند. تصویرگری این کتاب هم تاکنون جایزه‌ی بخش داستان جشنواره‌ی «تصویر کتاب» ۲۰۱۸ روسیه و جایزه‌ی جزیره‌ی بنفش کنکور نامی ۲۰۱۹ را کسب کرده است. این کتاب که در ایران و هلند چاپ شده، به زودی در چین نیز منتشر خواهد شد.

نخستین کارگاه، پنجشنبه ۱۳ دی، از ساعت ۱۰ تا ۱۳ با حضور «نوشین صفاخو» تشکیل میشود. او روند خلق و مراحل تصویرگری کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» را دراین کارگاه روایت میکند. باغموزهی هنر ایرانی در خیابان شهید فیاضی (فرشته) خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی قرار دارد. (شمارههای تلفن دبیرخانه: ۰۹۹۰۱۵۶۰۶۶۲ و ۰۹۳۵۲۹۶۸۰۳۴)

کد خبر 427065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha