همشهری آنلاین: برخی مواد خوراکی می‌توانند سطح کلسترول را پایین نگه دارند.

مواد خوراكي مقابله كننده با كلسترول

به گزارش خبرنگار مهر، گردو حاوی چربی اشباع نشده سالم است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند.

لوبیا و جو هم فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول کمک می کند. کارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می‌کنند.

آووکادو هم سرشار از اسیدهای چرب مونواشباع نشده است و می‌تواند به کاهش LDL کمک کند.

بسیاری از مواد خوراکی گیاهی به طور طبیعی حاوی استرول‌ها و استانول‌ها هستند، موادی که با کلسترول مقابله می‌کنند.

مصرف ۲ تا ۳ گرم استرول و استانول در روز می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد به کاهش LDL کمک کرده و ریسک بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

مواد خوراکی سرشار از چربی‌های اشباع، نظیر گوشت قرمز و کره، هم بسیار موجب افزایش کلسترول می‌شوند.

کد خبر 426460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار